Temel Eğitim Bölümü: Recent submissions

  • Aydın, İlker (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009)
    Öznenin gerçekleştirdiği eylemden doğrudan etkilenen nesne tümcenin temel öğesidir; hiçbir zaman seçimlik öge olamaz. Özne ve nesne ile kurulan tümceler, çatı özellikleri açısından etken çatılıdırlar. Türkçede belirtili ...
  • Aydın, İlker (Millî Eğitim, 2009)
    Kişinin annesinden ve yakın çevresinden edindiği dildir anadili. Bazı olağanüstü durumlar dışında, genellikle çocukların annelerinin dilini edindiği gözlemlenmektedir. Çocuk, okula başlayana kadar, ailesi ve yakın çevresinden ...
  • Aydın, İlker (Dilbilim, 2005)
    This research is about sentence structures of Turkish and French languages which are in different language groups, presents grammatical rules of these two languages, put forward match and dismatch syntax characteristics ...
  • Aydın, İlker; Şeker, Emrullah (International Journal of Linguistics, 2013)
    The Minimalist Program with its economy principle highlights common mechanisms or necessary components of natural languages but overlooks linguistic differences or relatively trivial components in order to set universal ...
  • Aydın, İlker (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2012)
    Bu araştırmada, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı‟nın „Duygular‟ temasında yer alan „Nerede İnsan Varsa Orada Umut Vardır‟, „Kedi Ağaca Çıktı‟ ve „Hazır Olun Fırtına Geliyor‟ adlı kısa öyküler metindilbilimsel bir ...
  • Aydın, İlker; Şeker, Emrullah (International Journal of Humanities and Social Science, 2012)
    This study aims to suggest a systematic text linguistic analysis method. It includes numerical representation of any text not only to illustrate the textual features of any text in concrete numerical terms but also to set ...
  • Aydın, İlker (Mersin Üniversitesi Dil ve Edebiyat Dergisi, 2005)
    Deneyimsel roman türünün ilk örneklerinden olan Germinal, işçlerin bilinçlenmesini, ortak eylemini, işçi devriminin başlangıcını betimler ve tarihsel bir slogan olur. Germinal, öncelikle acı çekenler, haksızlığa uğrayanlar ...
  • Aydın, İlker (XXII. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2009)
    Stemmaya dayalı çözümleme üzerine kurulu bu çalışmada, L. Tesnière tarafından geliştirilen sözcük ve tümcelerin işlevsel çözümüne yönelik bazı düşünceler ele alınacaktır. Stemmaya dayalı çözümlemeden, tümcede sözcükler ...
  • Aydın, İlker (V. Ulusal Frankofoni Kongresi, 2008)
    Tamlama, bir adın, anlamının türlü anlam ilgileriyle tamamlanması, belirtilmesi için, bir başka ad, adıl, sıfat ya da ilgeçle oluşturduğu birlikteliktir. Bir ad, bir başka adla ilgi kurarak, “evin işi”, “evin kedisi”; “ev ...
  • Aydın, İlker (Türkbilig Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 2004)
    Üretici-dönüşümsel dilbilgisinin ilk evresinde geliştirilen ağaç çizim yöntemine dayalı bu araştırmada, farklı dil grupları içinde yer alan iki dilin, Türkçe ve Fransızca’nın sözdiziminde tümce ve öbek görünümlerini ele ...
  • Aydın, İlker (Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, 2009)
    Dilbilgisi öğretiminin temel amacı gerek birinci dil gerekse ikinci dil ediniminde olsun öğrencilere dili doğru ve etkili kullanma yetisi kazandırmaktır. Günümüz dil öğretiminde, dilbilgisi derslerinin neleri kapsaması ...
  • Özsoy, Gökhan (Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2008)
    Meta-cognition can be defined as one’s awareness of his/ her own cognitive processes and abilities to control these processes. Meta-cognition is an important factor for educating conscious individuals who are aware of ...
  • Özsoy, Gökhan (Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 2012)
    Bu araştırmada öncelikle ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerinin ölçülmesi amacıyla bir ölçek geliştirilmesi; daha sonra bu ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar üzerinden ...
  • Kuruyer, Hayriye Gül; Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel; Tabak, Hasan (Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013)
    Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin öğrenme süreci ve öğrencilerin öğrenmeye katılımı hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma sekiz sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada; katılımcılarla, ...
  • Kuruyer, Hayriye Gül; Özsoy, Gökhan (Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2012)
    Prediction and evaluation which are metacognitive skills called calibration. Test calibration is a measure of difference of current test score and predicted score. With this respect, the purpose of this study is to investigate ...
  • Özsoy, Gökhan (Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005)
    Bu araştırmada; ilköğretim 5. sınıfta problem çözme becerisi ile matematik dersi başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini, Ankara İli Çankaya İlçesi’nde bulunan iki ilköğretim okulunun 5. ...
  • Desoete, Annemie; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2009)
    Metacognition is one of the promising contemporary research fields in psychology and education. The concept has been introduced to describe and explain how people gain control over their learning and thinking, particularly ...
  • Çakıroğlu, Ahmet; Kuruyer, Hayriye Gül; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2015)
    The purpose of the current study is to investigate the correlation between students’ reading levels and mathematical problem solving skills. The present study was conducted in line with a qualitative research method, i.e., ...
  • Özsoy, Gökhan (Asia Pacific Education, 2011)
    The aim of this study is to determine fifth-grade students’ metacognitive knowledge and skills and its relationship with mathematics achievements. A total of 242 primary school students from six different schools ...
  • Ataman, Ayşegül; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2009)
    The purpose of this study was to investigate the effect of using metacognitive strategy training on mathematical problem solving achievement. The study took place over a nine-week period with 47 fifth grade students. The ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account