Bu araştırmada; ilköğretim 5. sınıfta problem çözme becerisi ile matematik dersi
başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini, Ankara İli
Çankaya İlçesi’nde bulunan iki ilköğretim okulunun 5. sınıflarından ikişer şubede
öğrenim gören 107 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ele alınan problem ve alt
problemlere ilişkin verileri elde etmek amacıyla çoktan seçmeli test maddelerinden
oluşan; “Matematik Başarı Testi” ve “Problem Çözme Beceri Testi” kullanılmıştır.
Araştırma sonunda; ilköğretim 5. Sınıf matematik başarısı ile problem çözme becerisi
arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki bulunduğu görülmüştür.
The basic purpose of this research is to determine the relation between fifth grade
primary school students’ mathematical achievement and problem solving skills. The
study carried out on the 107 fifth grade students of two schools selected in Çankaya
Region in Ankara, Turkey. In order to obtain data on the question and the sub-questions
of this research, two multiple choice mathematical achievement tests have been
administered to all students in the study. Analyses have shown that there is a significant
and positive relation between mathematical achievement and problem solving skills.