Bu araştırmada öncelikle ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerinin ölçülmesi amacıyla bir ölçek geliştirilmesi; daha sonra bu ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar üzerinden öğrencilerin kalibrasyon becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada geliştirilen matematiksel kalibrasyon ölçeğinin geçerli ve güvenilir (r= .93) olduğu bulunmuştur. Ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar incelendiğinde, araştırmanın çalışma grubunu (N=94) oluşturan beşinci sınıf öğrencilerin (Yaş X=11.1, SS=.57) orta-üst düzeyde kalibrasyon becerisine sahip oldukları (X= 55.12, SS= 21.76); matematiksel kalibrasyon becerilerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği (t= .501, p > .01); matematik başarı düzeyine göre ise anlamlı farklılık gösterdiği (F(2-91)=69.46, p < .001, ?2=.60) görülmüştür. Ayrıca matematik başarı puanları ile kalibrasyon puanları arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı ilişki (r= .85, p < .001) bulunmuştur.
The purpose of this study is to develop a scale to measure fifth grade students' mathematical calibration skills. Besides, it aims to determine students' calibration skills through this scale. Results of the study revealed that fifth-grade students (n= 94) enrolling to study, have a medium-high level of (M= 55.12, SD= 21.76) mathematical calibration skills. Furthermore, the results showed that students' mathematical calibration skills do not show significant differences with respect to their gender (t=.501, p > .01). However, students' calibration skills show significant differences when considering their level of mathematics achievement (F(2-91)=69.46, p <.001, ?2=.60). In addition, a positive and significant relationship was found between students' mathematical calibration skills and their mathematics achievement (r =.85, p <.001).