Bu yüksek lisans tezi, üniversitelerin müzikle ilgili bölümlerinde verilen ses eğitimi derslerinde
yönelik yaratıcı drama etkinlikleri tasarlamayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, ses
eğitiminin bazı başlıkları olan insan sesi, nefes kontrolü, postür, artikülasyon, dil/konuşma, rejistir
geçişleri, rezonans, fonasyon ve vokal söyleme teknikleri gibi konuları kapsayan on bir farklı
konuda yaratıcı drama etkinlikleri geliştirilmiştir. Her bir etkinlik, belirli bir ses eğitimi konu
başlığına odaklanarak, öğrencilerin bu konuları uygulamalar yoluyla öğrenmelerini
kolaylaştırmayı hedeflemiştir. Çalışma, genel tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak
tasarlanmış ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda, yaratıcı drama, ses
eğitimi konularında mevcut literatür taranmış ve ilgili kaynaklar incelenmiştir. Yaratıcı drama
tekniklerinin ses eğitimi derslerine entegrasyonu üzerine yapılan literatür taraması sonucunda, ses
eğitimi derslerinde kullanılabilecek çeşitli yaratıcı drama etkinlikleri tasarlanmıştır. Sonuç olarak,
bu çalışma, yaratıcı drama etkinliklerinin ses eğitimi derslerinde kullanılmasına yönelik bulguları
teorik olarak ortaya koymuştur. Eğitimde yaratıcı drama yönteminin, ses eğitimi derslerine
entegre edilmesiyle, öğrencilerin öğrenme süreçlerinin daha interaktif, eğlenceli ve etkili hale
gelebileceği öne sürülmüştür. Bu çalışma, ses eğitimi derslerinde yenilikçi ve etkili öğretim
materyalleri oluşturmayı hedefleyerek ve yaratıcı drama tekniklerinin ses eğitimi derslerine
entegrasyonunun önemini vurgulamaktadır.
This master's thesis aims to design creative drama activities for voice education courses given in
music departments of universities. Within the scope of the study, eleven different creative drama
activities were developed covering topics such as human voice, breathing control, postüre,
articulation, language/speech, rejistir transitions, resonance, phonation and vocal singing
techniques, which are some of the topics of voice training. Each activity focuses on a specific
vocal education topic and aims to facilitate students' learning of these topics through practices.
The study was designed as a descriptive study in the general scanning model and the document
analysis method was used. In this context, the existing literature on creative drama and voice
training was scanned and relevant resources were examined. As a result of the literature review
on the integration of creative drama techniques into voice education lessons, various creative
drama activities that can be used in voice education lessons have been designed. As a result, this
study theoretically revealed the findings regarding the use of creative drama activities in voice
training lessons. It has been suggested that by integrating the creative drama method in education
into voice training courses, students' learning processes can become more interactive, entertaining
and effective. This study aims to create innovative and effective teaching materials in voice
education lessons and emphasizes the importance of integrating creative drama techniques into
voice education lessons.