Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/713
Title: | Acil Durum Uzaktan Eğitimde İngilizce Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Zorluklar ve Bu Zorluklara Getirdikleri Çözüm Stratejilerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma |
Other Titles: | An Investıgatıon Into The Challenges Experıenced By Efl Teachers And Theır Overcomıng Strategıes In Emergency Remote Educatıon Durıng The Pandemıc |
Authors: | Han, Turgay Hangişi, Emirhan Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 0000-0003-0340-8338 |
Keywords: | EFL teachers, Covid-19, challenges, overcoming strategies, Turkey,İngilizce öğretmenleri, Covid-19, zorluklar, üstesinden gelme stratejileri, Türkiye |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Covid-19 salgını ile birlikte yüz yüze eğitim ani bir şekilde yerini uzaktan
eğitime bırakmıştır. Bu durum bir çok İngilizce öğretmenini, deneyim eksikliğinden
kaynaklanan bir dizi zorluklar ile karşı karşıya bırakmıştır. Bu nitel durum
çalışmasının amacı, Covid-19 salgını sırasında Türkiye'de İngilizce
öğretmenlerinin acil durum uzaktan eğitimde karşılaştıkları zorlukları ve
karşılaşılan bu zorlukların üstesinden nasıl geldiklerini araştırmaktır. Katılımcılar
Türkiye'de 2020-2021 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde acil durum uzaktan
eğitim sırasında, üç farklı hizmet bölgesinde (Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim
Bakanlığı tarafından okulun içerisinde bulduğu bölgenin öğretmen ihtiyacı, coğrafi
durum, ekonomik ve sosyal yönden gelişmişlik düzeyi ve ulaşım şartları göz önünde
bulundurularak gruplara ayrılması) ilkokul, ortaokul veya lise ile çevrimiçi öğretim
deneyimine daha önce sahip olmayan 17 İngilizce öğretmenidir. Katılımcıların
belirlenmesinde amaca uygun örneklem, ikna edici örneklem ve kartopu örnekleme
yöntemleri kullanılmıştır. Veri toplama araçları, bireysel gözlem ile gönderilen ses
kayıtları, çevrimiçi bireysel görüşmeler ve çevrimiçi bir odak grup tartışmasından
oluşmaktadır. Araştırmacı verilerin analizinde kodlama ve tema oluşturma
yöntemini kullanmıştır. Bu çalışmada temalar tekrar eden ifadeler kullanılarak
belirlenmiştir. Bulgular, çevrimiçi ders oturumlarına katılımın az olması veya hiç
olmamasının en yaygın karşılaşılan zorluk olduğunu gösterirken en az karşılaşılan
zorluğun ders kitaplarının e-book formatlarına erişememe olduğunu göstermiştir.
Ek olarak bulgular, İngilizce öğretmenlerinin kullandığı en yaygın çözüm
stratejisinin öğrencilerin ailelerini telefon ile aramak olduğunu gösterirken en az
kullanılan çözüm stratejisinin derse geç başlamak olduğunu göstermektedir. Bu
çalışma online eğitim sırasında İngilizce öğretmenlerinin ne tür zorluklarla
karşılaşabilecekleri ve bunların üstesinden gelebilecek çözüm sratejilerinin neler
olduğu hakkında çıkarım yapmasını sağlayabilir. The recent emergency remote education replaced face-to-face education immediately with the breakout of the Covid-19 pandemic, and recent research reported challenges because of their lack of experience in teaching through online teaching platforms. This qualitative case study aims to investigate the challenges experienced EFL teachers have faced in emergency remote education in Turkey during the Covid-19 pandemic and how they have overcome these challenges. The participants were 17 EFL teachers who did not have online teaching experiences before the emergency remote education. They work in primary, secondary, or high schools in three different service areas (categorized based on their economic and social condition, location, developmental level, and providing service needs) in Turkey during emergency remote education in the second term of the 2020-2021 academic year. Purposive and convincing sampling methods were used to determine participants. Instruments were self-observation voice records, individual online interviews, and an online focus group discussion. The researcher used the coding approach and classified the data. First, codes were developed by using repetitive phrases then the codes were classified. Findings showed that the main challenge was less or no participation in the online sessions; however, being unable to reach e-book formats had the least frequency. Next, although the most common strategy to overcome participation-based challenges was calling students’ parents, the least common overcoming strategy was starting the lecturing late. The study provided implications for EFL teachers on what challenges they may face and how they can overcome them during distance education. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/713 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10449583.pdf | 10449583 | 969.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.