Covid-19 salgını ile birlikte yüz yüze eğitim ani bir şekilde yerini uzaktan
eğitime bırakmıştır. Bu durum bir çok İngilizce öğretmenini, deneyim eksikliğinden
kaynaklanan bir dizi zorluklar ile karşı karşıya bırakmıştır. Bu nitel durum
çalışmasının amacı, Covid-19 salgını sırasında Türkiye'de İngilizce
öğretmenlerinin acil durum uzaktan eğitimde karşılaştıkları zorlukları ve
karşılaşılan bu zorlukların üstesinden nasıl geldiklerini araştırmaktır. Katılımcılar
Türkiye'de 2020-2021 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde acil durum uzaktan
eğitim sırasında, üç farklı hizmet bölgesinde (Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim
Bakanlığı tarafından okulun içerisinde bulduğu bölgenin öğretmen ihtiyacı, coğrafi
durum, ekonomik ve sosyal yönden gelişmişlik düzeyi ve ulaşım şartları göz önünde
bulundurularak gruplara ayrılması) ilkokul, ortaokul veya lise ile çevrimiçi öğretim
deneyimine daha önce sahip olmayan 17 İngilizce öğretmenidir. Katılımcıların
belirlenmesinde amaca uygun örneklem, ikna edici örneklem ve kartopu örnekleme
yöntemleri kullanılmıştır. Veri toplama araçları, bireysel gözlem ile gönderilen ses
kayıtları, çevrimiçi bireysel görüşmeler ve çevrimiçi bir odak grup tartışmasından
oluşmaktadır. Araştırmacı verilerin analizinde kodlama ve tema oluşturma
yöntemini kullanmıştır. Bu çalışmada temalar tekrar eden ifadeler kullanılarak
belirlenmiştir. Bulgular, çevrimiçi ders oturumlarına katılımın az olması veya hiç
olmamasının en yaygın karşılaşılan zorluk olduğunu gösterirken en az karşılaşılan
zorluğun ders kitaplarının e-book formatlarına erişememe olduğunu göstermiştir.
Ek olarak bulgular, İngilizce öğretmenlerinin kullandığı en yaygın çözüm
stratejisinin öğrencilerin ailelerini telefon ile aramak olduğunu gösterirken en az
kullanılan çözüm stratejisinin derse geç başlamak olduğunu göstermektedir. Bu
çalışma online eğitim sırasında İngilizce öğretmenlerinin ne tür zorluklarla
karşılaşabilecekleri ve bunların üstesinden gelebilecek çözüm sratejilerinin neler
olduğu hakkında çıkarım yapmasını sağlayabilir.
The recent emergency remote education replaced face-to-face education
immediately with the breakout of the Covid-19 pandemic, and recent research
reported challenges because of their lack of experience in teaching through online
teaching platforms. This qualitative case study aims to investigate the challenges
experienced EFL teachers have faced in emergency remote education in Turkey
during the Covid-19 pandemic and how they have overcome these challenges. The
participants were 17 EFL teachers who did not have online teaching experiences
before the emergency remote education. They work in primary, secondary, or high
schools in three different service areas (categorized based on their economic and
social condition, location, developmental level, and providing service needs) in
Turkey during emergency remote education in the second term of the 2020-2021
academic year. Purposive and convincing sampling methods were used to
determine participants. Instruments were self-observation voice records, individual
online interviews, and an online focus group discussion. The researcher used the
coding approach and classified the data. First, codes were developed by using
repetitive phrases then the codes were classified. Findings showed that the main
challenge was less or no participation in the online sessions; however, being unable
to reach e-book formats had the least frequency. Next, although the most common
strategy to overcome participation-based challenges was calling students’ parents,
the least common overcoming strategy was starting the lecturing late. The study
provided implications for EFL teachers on what challenges they may face and how
they can overcome them during distance education.