Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/679
Title: | Kutu Oyunları ve Grafik Tasarım; “Ayan” Kutu Oyunu Tasarımı Önerisi |
Other Titles: | Box Games And Graphıc Desıgn; “Ayan” Box Game Desıgn Proposal |
Authors: | Yücel, Adem Ağıl, Harun Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 0000-0002-5038-882X |
Keywords: | Game, board game, game design, illustration, graphic design,Oyun, kutu oyunu, oyun tasarımı, illüstrasyon, grafik tasarım |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Geçmişten günümüze kadar her toplumda pek çok oyun türü
oynanmaktadır. Oyun kavramının ne olduğunu ortaya koymak için ilgili
kaynaklardan yapılan araştırmalarla oyun ve tasarım kavramlarına yer verilmiş,
kutu oyunları hakkında bilgi sağlanmıştır.
Bunlardan bazıları günümüzde pek yaygın olmasa da hala hayatımızdaki
yerini sürdürmektedir. Günümüzde sadece eğlenmeye yarayan araçlar olarak
görülen kutu oyunları, tarih boyunca kültürel, sosyal ve dini açından izler
taşımaktadır. Tarihsel süreçte ortaya çıkan kutu oyunlarının farklı kültürlerle nasıl
bir etkileşime girdikleri anlatılmıştır.
Çalışma özelinde tasarlanan uygulama, grafik tasarım ilkelerine bağlı
illüstrasyonlarla kutu oyun niteliklerini taşıyan Osmanlı temalı tarih oyunu olarak
sunulmuştur. Tasarlanan uygulama için anket hazırlanmış ve oyunu deneyimleyen
kişilere yapılmıştır. Anketten elde edilen verilerle sonuç ve önerilerde
bulunulmuştur.
Bu çalışmanın amacı, Türk tarihini yansıtan kutu oyunlarının azlığı sebebi
ile grafik tasarım ilkelerine bağlı bir kutu oyun önerisinde bulunularak Türk
kültürünü yansıtan, uygulamalı bir şekilde anlatmayı ve bilgilendirmeyi
hedefleyen tasarım önerisinde bulunmaktır. From past to present, many types of games are played in society. In order to reveal what the concept of game is, the concepts of game and design are included with the researches made from related sources, and information about board games is provided. Although some of them are not very common today, they are still in our lives. Board games, which are seen only as tools for entertainment today, have shown cultural, social and religious traces throughout history. It is explained how board games that emerged in the historical process interact with different cultures. The application, which was designed specific to the study, was presented as an Ottoman-themed history game with the characteristics of a board game with illustrations based on graphic design principles. A questionnaire was prepared for the designed application and conducted to the people who experienced the game. Results and suggestions were made with the data obtained from the survey. The aim of this study is to propose a design that reflects Turkish culture, aims to explain and inform in a practical way, by suggesting a board game based on graphic design principles, due to the scarcity of board games reflecting Turkish history. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/679 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10436873.pdf | 10436873 | 8.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.