DSpace Repository

Deneyimli Sınıf Öğretmenlerinin Karar Almalarını Gerektiren Durumların İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bayrak Özmutlu, Emel
dc.contributor.author Gündoğdu, Ebru
dc.date.accessioned 2024-09-02T07:10:28Z
dc.date.available 2024-09-02T07:10:28Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5501
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı deneyimli sınıf öğretmenlerinin aldıkları kararlarını değiştirmelerini, yeni karar almalarını aldıkları kararları sorgulamalarını gerektiren durumların incelenmesi oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma modeli içinde yer alan temel araştırma deseni benimsenmiştir Araştırmanın çalışma grubunu Buna göre bu araştırmanın çalışma grubu için Giresun ilinde 5 farklı okulda görev yapmakta olan 20 yıl ve üzeri deneyime sahip olan 11 sınıf öğretmeni belirlenmiştir. Araştırmanın yapılacağı okulların belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örneklemesi; katılımcıların belirlenmesinde ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada, deneyimli sınıf öğretmenlerinin karar alma durumlarını, öğrenci, öğretim, öğrenme, paydaşlar, öğretmen, program, ilişki, kural, sınıf atmosferi temalarının etkilediği tespit edilmiştir. Bu temaların kategori ve alt kategorilerine ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmanın amacı ve alt amaçlarına bağlı olarak uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of this study consists of the situations that changing the decision of the expert teachers, making new decisions, questioning the decisions that they made. In this study, the basic research model exists is adopted. Acording to this, 11 primary school teachers that have at least 20 experience and work at 5 different schools in Giresun is determined fort he working group of the this study. The maximum range examples for determining the schools at which the study is made; the criterion sampling model is used for determining the parcitipants. The study data is gathered with semi-stdustured interwiewfrom developed by the reseaarcher and the collected datas are analyzed with the content analysis method. In this research, it is detected that the themes of the student, the education, the learning, stakeholders, the teachers,the programme, the relationship, the rule, the atmosphere of classroom affect the decision situations of teachers. Category and sub-categories of these themes are gained. At the end of this research, advices for applicatiors and researchers according to the aim and the sub-aim of the study are developed. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Karar alma, Karar alma süreçleri, Deneyimli öğretmen en_US
dc.subject Karar alma, Karar alma süreçleri, Deneyimli öğretmen en_US
dc.title Deneyimli Sınıf Öğretmenlerinin Karar Almalarını Gerektiren Durumların İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Examination of the Situations that Require Experienced Primary School Teachers to Make Decisions en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-1222-3557 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0001-5053-712X en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account