Bu araştırmanın amacı deneyimli sınıf öğretmenlerinin aldıkları kararlarını değiştirmelerini, yeni karar almalarını aldıkları kararları sorgulamalarını gerektiren durumların incelenmesi oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma modeli içinde yer alan temel araştırma deseni benimsenmiştir Araştırmanın çalışma grubunu Buna göre bu araştırmanın çalışma grubu için Giresun ilinde 5 farklı okulda görev yapmakta olan 20 yıl ve üzeri deneyime sahip olan 11 sınıf öğretmeni belirlenmiştir. Araştırmanın yapılacağı okulların belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örneklemesi; katılımcıların belirlenmesinde ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada, deneyimli sınıf öğretmenlerinin karar alma durumlarını, öğrenci, öğretim, öğrenme, paydaşlar, öğretmen, program, ilişki, kural, sınıf atmosferi temalarının etkilediği tespit edilmiştir. Bu temaların kategori ve alt kategorilerine ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmanın amacı ve alt amaçlarına bağlı olarak uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.
The aim of this study consists of the situations that changing the decision of the expert teachers, making new decisions, questioning the decisions that they made. In this study, the basic research model exists is adopted. Acording to this, 11 primary school teachers that have at least 20 experience and work at 5 different schools in Giresun is determined fort he working group of the this study. The maximum range examples for determining the schools at which the study is made; the criterion sampling model is used for determining the parcitipants. The study data is gathered with semi-stdustured interwiewfrom developed by the reseaarcher and the collected datas are analyzed with the content analysis method. In this research, it is detected that the themes of the student, the education, the learning, stakeholders, the teachers,the programme, the relationship, the rule, the atmosphere of classroom affect the decision situations of teachers. Category and sub-categories of these themes are gained. At the end of this research, advices for applicatiors and researchers according to the aim and the sub-aim of the study are developed.