DSpace Repository

Ters Yüz Sınıf Modeliyle İşlenen 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Farklı Öğretim Yöntemlerinin Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerine Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Taş, Erol
dc.contributor.author Demirel, Hilal
dc.date.accessioned 2023-09-18T13:36:55Z
dc.date.available 2023-09-18T13:36:55Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3837
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Ters Yüz Sınıf Modeliyle işlenen 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi Madde Döngüleri ve Çevre Sorunları konusunda Argümantasyon Yöntemi, İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ve Yaratıcı Drama Yöntemlerinin öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerine etkisini incelemektir. Araştırma deseni olarak, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ordu iline bağlı bir devlet ortaokulunun 8. sınıfında öğrenim gören 63 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kang, Kim, Kim ve You (2012) tarafından geliştirilen ve Karakaş (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Deneysel süreç boyunca ters yüz sınıf modeliyle oluşturulan deney gruplarında ayrı ayrı argümantasyon yöntemi, işbirlikli öğrenme yöntemi ve yaratıcı drama yöntemiyle dersler işlenmiş olup kontrol grubunda ters yüz sınıf modeline dayalı öğretim programına göre dersler işlenmiştir. Uygulama sonucu elde edilen veriler, SPSS paket programında normallik varsayımlarını test etmek için kullanılan Kolmogorov Smirnov ve Shapiro Wilk testleri ile analiz edildikten sonra elde edilen sonuçlar doğrultusunda gruplar arası analizler için parametrik analiz yöntemlerinden Tek Faktörlü Varyans Analizi ve gruplar içi analizler için nonparametrik analiz yöntemlerinden Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında ters yüz sınıf modeliyle işlenen Fen Bilimleri dersinde farklı öğretim yöntemlerinin 21. Yüzyıl Becerilerine etkisinde anlamlı bir farka ulaşılamamıştır. Fakat ilgili yöntemlerin son test puanları ön test puanlarına göre artış göstermiştir. Bununla birlikte 21. Yüzyıl Becerilerinin bilişsel, duyuşsal ve sosyokültürel alt boyutunda yöntemler arasında etkilerde anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. en_US
dc.description.abstract This research aims to examine the effects of the Argumentation Method, Cooperative Learning Method, and Creative Drama Methods on 21st Century Skills of the students in the 8th Grade Science course, Matter Cycles and Environmental Problems, taught with the Flipped Classroom Model. As the research design, the quasiexperimental method with the pretest-posttest control group, which is one of the quantitative research methods, was used. The sample of the research consists of 63 students studying in the 8th grade at a state secondary school in the Ordu province. The 21st Century Skills Scale, which was developed by Kang, Kim, Kim, and You (2012) and adapted into Turkish by Karakaş (2015), was used as a pre-test and posttest as a data collection tool in the research. During the experimental process, in the experimental groups formed with the flipped classroom model, the lessons were taught using the argumentation method, cooperative learning method, and creative drama method separately, and the lessons were taught according to the teaching program based on the flipped classroom model in the control group. The data obtained as a result of the application were analyzed with the Kolmogorov Smirnov and Shapiro Wilk tests used to test the normality assumptions in the SPSS package program, and in line with the results obtained, Single Factor Analysis of Variance, one of the parametric analysis methods for intergroup analyzes, and Wilcoxon Signed, one of the nonparametric analysis methods for intragroup analyzes. Analyzed using the Ranks Test. In light of the findings, a significant difference could not be reached in the effect of different teaching methods on 21st Century Skills in the Science course taught with the flipped classroom model. However, the post-test scores of the related methods increased compared to the pre-test scores. However, there was a significant difference in the effects between the methods in the cognitive, affective, and sociocultural subdimensions of 21st Century Skills. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Argümantasyon Yöntemi, İşbirlikli Öğrenme Yöntemi, Ters Yüz Edilmiş Sınıf, Yaratıcı Drama Yöntemi, 21. Yüzyıl Becerisi en_US
dc.subject Argumentation Method, Cooperative Learning Method, Flipped Classroom, Creative Drama Method, 21st Century Skill en_US
dc.title Ters Yüz Sınıf Modeliyle İşlenen 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Farklı Öğretim Yöntemlerinin Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerine Etkisi en_US
dc.title.alternative The Effects on Students’ 21st Century Skills of Different Teaching Methods Treated by Means of Flipped Classroom Model in Eighth Grade Science Education en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-4077-7351 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-2731-8521 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account