DSpace Repository

Effect Size Reporting in Educational Research

Show simple item record

dc.contributor.author Özsoy, Gökhan
dc.contributor.author Özsoy, Sibel
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:43:21Z
dc.date.available 2022-08-16T07:43:21Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Elementary Education Online, 12(2), 334‐346, 2013. İlköğretim Online, 12(2), 334‐346, 2013 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1756
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, eğitim alanında Türkiye kaynaklı yayımlanan ve SSCI’da taranan akademik bilimsel dergilerde yayımlanan makalelerde etki büyüklüğü raporlanması durumunu araştırmak ve okuyuculara etki büyüklüğü, hesaplanması ve raporlanması konularında bilgi sunmaktır. Araştırma kapsamına alınan dört dergide 2007-2011 yılları arasında yayımlanan toplam 990 makale incelenmiş; bunlardan etki büyüklüğü raporlanmaya uygun olan 480 tanesi araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma sonunda 480 makalenin sadece 35’inde (%7.2) etki büyüklüğü raporlandığı; bunların da 21’inde raporlanan etki büyüklüklerinin aynı zamanda yorumlandığı görülmüştür. Çalışmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde dergiler arasında etki büyüklüğü raporlama ve yorumlama açısından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür χ2 (3, n = 483) = 7. 30, p = .06, Cramer’s V = .12. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate effect size reporting and interpreting practices in Turkish academic journals in the field of education which are indexed in Social Sciences Citation Index. For this purpose, 990 articles published in four journals between the years 2007-2011 were selected for investigation. Among these articles, 480 of them were included in the study in accordance with reportable effect sizes. The results of the study showed that only in 35 of the articles (i. e. 7.2%) researchers reported the effect size values obtained. Besides, researchers interpreted the effect size only in 21 of them. The results of the study also revealed that there are no significant differences among journals with respect to effect size reporting and interpreting χ2 (3, n = 483) = 7. 30, p = .06, Cramer’s V = .12. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Elementary Education Online en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Araştırma en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Effect Size en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Etki Büyüklüğü en_US
dc.subject İstatistiksel Anlamlılık en_US
dc.subject Practical Significance en_US
dc.subject Pratik Anlamlılık en_US
dc.subject Research en_US
dc.subject Statistical Significance en_US
dc.title Effect Size Reporting in Educational Research en_US
dc.title.alternative Eğitim Araştırmalarında Etki Büyüklüğü Raporlanması en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account