Bu araştırmanın amacı, eğitim alanında Türkiye kaynaklı yayımlanan ve SSCI’da taranan akademik bilimsel
dergilerde yayımlanan makalelerde etki büyüklüğü raporlanması durumunu araştırmak ve okuyuculara etki
büyüklüğü, hesaplanması ve raporlanması konularında bilgi sunmaktır. Araştırma kapsamına alınan dört dergide
2007-2011 yılları arasında yayımlanan toplam 990 makale incelenmiş; bunlardan etki büyüklüğü raporlanmaya
uygun olan 480 tanesi araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma sonunda 480 makalenin sadece 35’inde (%7.2) etki
büyüklüğü raporlandığı; bunların da 21’inde raporlanan etki büyüklüklerinin aynı zamanda yorumlandığı
görülmüştür. Çalışmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde dergiler arasında etki büyüklüğü raporlama ve
yorumlama açısından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür χ2 (3, n = 483) = 7. 30, p = .06, Cramer’s V = .12.
The purpose of this study is to investigate effect size reporting and interpreting practices in Turkish
academic journals in the field of education which are indexed in Social Sciences Citation Index. For this purpose,
990 articles published in four journals between the years 2007-2011 were selected for investigation. Among these
articles, 480 of them were included in the study in accordance with reportable effect sizes. The results of the study
showed that only in 35 of the articles (i. e. 7.2%) researchers reported the effect size values obtained. Besides,
researchers interpreted the effect size only in 21 of them. The results of the study also revealed that there are no
significant differences among journals with respect to effect size reporting and interpreting χ2 (3, n = 483) = 7. 30, p
= .06, Cramer’s V = .12.