Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/684
Title: Dijital Hikâye Oluşturmanın İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerine Etkisi
Other Titles: The Effect Of Digital Story Creation On 4 Th Grade Students Fluent Reading Skills
Authors: Sulak Süleyman, Erkam
Karaoğlu, Adem
Ordu Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
0000-0003-4042-891X
Keywords: Okuma, Akıcı Okuma Becerisi, Dijital Hikâye, Dördüncü Sınıf Öğrencileri.,Reading, Fluent Reading Skills, Digital Story, Fourth Grade Students.
Issue Date: 2022
Publisher: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerisinin gelişmesinde dijital hikâyelerin etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Ordu ili Ünye ilçesinde bulunan bir ilkokuldan uygun örnekleme yöntemi ile seçilen deney grubunda 10 öğrenci, kontrol grubunda 10 öğrenci olmak üzere toplam 20 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, bir bilgilendirici bir de hikâye edici metin olmak üzere iki metin üzerinden toplanmıştır. Bu metinler deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin toplanması öğrencilerin ses kayıtları alınarak gerçekleşmiştir. Araştırmanın uygulama aşamasında deney grubundaki öğrencilere bir hikâye edici bir de bilgilendirici olmak üzere iki metinden yola çıkarak iki dijital hikâye hazırlattırılmıştır. Uygulama ve veri toplama sürecinde kullanılan metinler uzman görüşleri alınarak seçilmiştir. Metinlerin deney grubunda yer alan öğrencilere uygulama süreci on haftada tamamlanmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler ise Türkçe Dersi Öğretim Programı’na bağlı kalarak derslerini yürütmüşlerdir. Deney grubundaki öğrencilerin bilgilendirici ve hikâye edici metinlerden elde ettikleri akıcı okuma (okuma hızı, doğruluk ve prozodi) ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Kontrol grubundaki öğrencilerin bilgilendirici ve hikâye edici metinlerden elde ettikleri akıcı okuma ön test ve son test puanların arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu sonuçlara göre dijital hikâye oluşturularak yapılan okuma çalışmalarının okuma hızı, doğruluk ve prozodi becerilerinin gelişmesine katkı sağladığı görülmüştür. Akıcı okuma becerisinin gelişmesinde dijital hikâyelerin etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bu çalışma, öğretmenlerin sınıflarında öğrencilerin akıcı okuma becerilerini geliştirmede dijital hikâyeleri bir öğrenme aracı olarak kullanması bakımından önemli görülmektedir.
The purpose of this research is to determine the effect of digital stories on the development of fluent reading skills of primary school fourth grade students. The sample of the study consisted of a total of 20 fourth grade students, 10 students in the experimental group and 10 students in the control group, selected by convenient sampling method from a primary school in Ünye, Ordu. Experimental design with pretest-posttest control group, which is one of the quantitative research methods, was used in the research. The data of the research were collected through two texts, an informative and a narrative text. These texts were applied to the experimental and control groups as pre-test and post-test. Data collection was carried out by taking the voice recordings of the students. In the application phase of the research, two digital stories were prepared by the students in the experimental group, based on two texts, one narrative and one informative. The texts used in the application and data collection process were selected by taking expert opinions. The application process of the texts to the students in the experimental group was completed in ten weeks. The students in the control group carried out their lessons by adhering to the Turkish Language Curriculum. A significant difference was found between the fluent reading (reading speed, accuracy and prosody) pretest and posttest scores obtained from informative and narrative texts by the students in the experimental group. There was no significant difference between the fluent reading pre-test and post-test scores of the students in the control group obtained from informative and narrative texts. According to these results, it was seen that the reading studies made by creating digital stories contributed to the development of reading speed, accuracy and prosody skills. It has been concluded that digital stories are effective in the development of fluent reading skills. This study is considered important in that teachers use digital stories as a learning tool in developing students' fluent reading skills in their classrooms.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/684
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10440572.pdf.pdf104405723.69 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.