Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3975
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzmutlu, Aytaç-
dc.contributor.authorTekiner, Büşra Nur-
dc.date.accessioned2024-01-12T07:44:34Z-
dc.date.available2024-01-12T07:44:34Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3975-
dc.description.abstractTeknolojinin ve bilimsel gelişmelerin yaşamımızı hızlandırıp kolaylaştırdığı çağımızda, her şey hızla değişirken, sektörler, ülkeler ve eğitim sistemleri gibi birçok alan, sektör ve ülke de bu değişime ayak uydurmaktadır. Firmalar ürünlerinin reklamını yaparken, bu teknoloji ve tasarım metotlarından faydalanmaktadır. Birçok sanat galerisi ve müze de teknolojik uygulamalara öncülük ederken, bünyelerinde barındırdıkları süreli ya da süresiz eserlerini sergilemek, ziyaretçilerinin ilgisini çekmek adına bu teknolojilerden yararlanmaktadır. Teknolojik gelişmelerin de etkisiyle ortaya çıkan görsel çeşitlilik aynı zamanda bu gelişmelerin daha kolay algılanabilir olması için belirli bir sistematik içerisinde düzenlenmesini zorunlu kılmıştır. Özellikle bilgilendirme amaçlı grafiklerin veya çeşitli görsellerin bir görsel karmaşaya sebebiyet vermeden organize edilebilmesi arayışları, bilgilendirme tasarımının önemini belirgin bir şekilde ortaya koymuş ve yeni teknolojilere bütünleşmiş hale getirilerek, geliştirilmesinin önünü açmıştır. Bugün bilgilendirme tasarımı örneklerini hayatın her alanında görmekte ve deneyimlemekteyiz. Kamusal alanlarda bulunan bilgilendirme haritaları ve yönlendirme tasarımları sayesinde, insanların günlük hayatları kolaylaşmış ve hızlanmıştır. Özel firmalar da kişisel kurumsal kimlikleri ile uyumlu olarak bilgilendirme tasarımlarını uyguladıklarında, rakiplerini geride bırakmıştır. Tasarımcı, hedef kitleye en uygun tasarımı yaparak bu sorunu ortadan kaldırmayı hedeflemektedir. Ancak bu anlamda geride kalan sektörler de mevcuttur. Sanat galerileri veya müzeler, bilgilendirme ve teknoloji kullanımı konusunda birçok alanlara öncülük ederken; Türkiye turizminin ana sermayesi olan tarihi yapıların ve doğal kültür varlıklarının aynı oranda bilgilendirme tasarımlarıyla tanıtımları yapılamamaktadır. Özel vakıflar vasıtasıyla, bu konuda başarılı işlere imza atılmaktadır. Fakat devlete bağlı kurum ve kuruluşlarda, tarihi ve doğal kültür varlıklarının yeterli düzeyde tanıtılamadığı görülmektedir. Hayatın rutini haline dönüşmeye aday olan artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, filtreler gibi sayısal tabanlı uygulamaların, bilgilendirme tasarımları ile çalışarak, tarihi yapılarda da uygulanabilir hale getirilmelidir. Bu araştırmada; günümüzde yok olmuş, yok olmaya yüz tutmuş veya var olan tarihi yapıların turizm amaçlı tanıtılmasında, ziyaretçilerin bilgilendirilmesinde, artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı incelenmektedir. Bu kapsamda, “Tarihi yapıların aslına uygun olarak sayısal ortamda modellenmesi, AG teknolojisi ile yapıların tarihi dokularının, tekrar canlandırılması ve bilgilendirme tasarımı öğesi olarak sunulması turizm açısından ne gibi faydalar sağlayabilir?” sorusu, bu araştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırma bu soru üzerinden ilerleyecektir.en_US
dc.description.abstractIn our age, where technology and scientific developments accelerate and facilitate our lives, while everything is changing rapidly, many areas, sectors and countries such as sectors, countries and education systems are also keeping up with this change. Companies benefit from these technology and design methods when advertising their products. While many art galleries and museums are pioneering technological applications, they benefit from these technologies to exhibit their temporary or permanent works and to attract the attention of their visitors. The visual diversity that emerged with the influence of technological developments also necessitated that these developments be organized in a certain systematic way in order to be more easily perceived. The search for organizing informational graphics or various visuals without causing visual confusion has clearly revealed the importance of information design and paved the way for its development by integrating it into new technologies. Today, we see and experience examples of information design in every aspect of life. Thanks to information maps and directional designs in public spaces, people's daily lives have become easier and faster. Private companies also left their competitors behind when they applied information designs in line with their personal corporate identities. The designer aims to eliminate this problem by making the design that best suits the target audience. However, there are also sectors that are left behind in this sense. While art galleries or museums lead many areas in information and technology use; Historical buildings and natural cultural assets, which are the main capital of Turkey's tourism, cannot be promoted with the same amount of informational designs. Successful work is being carried out in this regard through private foundations. However, it is seen that historical and natural cultural assets are not adequately promoted in state-affiliated institutions and organizations. Digital-based applications such as augmented reality, virtual reality and filters, which are candidates to become a routine of life, should be made applicable in historical buildings by working with informational designs. In this study; The use of augmented reality technologies in promoting historical buildings that have disappeared, are about to disappear, or exist for tourism purposes, and in informing visitors, is examined. In this context, "What benefits can be provided in terms of tourism by modeling historical buildings in a digital environment in accordance with the original, revitalizing the historical textures of the buildings with AR technology and presenting them as an information design element?" question constitutes the main problem of this research. The research will proceed through this question.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik Tasarım, Bilgilendirme Tasarımı, Artırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectGraphic Design, Information Design, Augmented Realityen_US
dc.titleBilgilendirme Tasarımında Artırılmış Gerçeklik Kullanımı: Giresun Turizm Haritası Uygulamasıen_US
dc.title.alternativeUse of Augmented Reality in Information Design: Giresun Tourism Map Applicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2649-083Xen_US
dc.contributor.authorID0009-0006-2207-4037en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10591913.pdf105919137.82 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.