Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3317
Title: | Grafik Tasarım ve Animasyon Teknikleri İle Çevrimiçi Etkileşimli Ders İçeriği Tasarımı: Ordu Üniversitesi İçin Bir Uygulama Önerisi |
Other Titles: | Onlıne Interactıve Course Content Desıgn Wıth Graphıc Desıgn And Anımatıon Technıques: An Applıcatıon Sample For Ordu Unıversıty |
Authors: | Yelmen, Mehmet Fatih Aydın, Sezer Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 0000-0003-1143-7403 |
Keywords: | Grafik Tasarım, Animasyon, Etkileşim, Ders İçeriği Graphic Design, Animation, Interactive, Course Content |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Mağara duvarlarına çizimlerin yapılmasıyla ilk örneklerini veren grafik tasarım, hayatın her alanına dokunmuş ve ortaya çıkan yeni bilimsel alanlarda kendisine yer bulmuştur. Bilgisayar teknolojisinin gelişmesi, grafik tasarım ve animasyon alanlarının farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütmesine ortam hazırlamıştır. Bu alanlardan bir tanesi de bilgi ve iletişim teknolojileri alanıdır. Gerek yüz yüze gerekse uzaktan ya da açık gibi eğitim öğretim yöntemlerinde bilginin görselleştirilmesi noktasında grafik tasarım ve animasyon tekniklerinden faydalanılmaktadır.
Ders içeriği tasarımında, durağan ya da hareketli görseller, fotoğraflar, tipografik öğeler, seslendirmeler gibi farklı duyu organlarına hitap eden öğeler kullanılmaktadır. Tasarımın amacı öğrenmeyi kolaylaştırmak, bilginin kalıcılığını sağlamak, öğrenenin içerikle daha nitelikli zaman geçirmesini sağlamaktır. Ders içeriği konusuna uygun görsellerin ve animasyonların kullanımı öğrenmenin gerçekleşmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Bu çalışmanın konusunu oluşturan çevrimiçi etkileşimli ders içeriği tasarımı hakkında alanyazın araştırması yapılmıştır. Ordu Üniversitesine bir uygulama önerisi olması sebebiyle çeşitli üniversitelerden örnek ders içeriği videolarına ulaşım izni istenmiş ve bazı görseller incelenmiştir. Elde edilen bilgiler doğrultusunda içerik geliştirme programıyla örnek bir uygulama çalışması yapılmıştır. Örnek alınan dersin konusuna uygun görsel ve animasyon uygulamalarıyla ders içerikleri zenginleştirilmiştir. Yapılan araştırmalar sonucunda içerik tasarımı sürecini yöneten yapı içerisinde eğitim tasarımcısı, konu alan uzmanı ve grafik tasarımcı işbirliğiyle tasarımın yapılması gerekliliği görülmüş ve etkileşimli ders içeriği tasarımı bu doğrultuda gerçekleştirilmiştir. Graphic design which gave its first samples with the drawings on the caves, have touched every aspects of the life, and have found a place for itself in the emergent scientific fields. Growth in the computer technology, paved the way for graphic design and animation areas to carry out common works with various disciplines. One of these areas is information and communication Technologies. Graphic design and animation techniques are used for visualization of information in both formal and distance education or open education programs. When designing course content, elements which appeals to various senses such as still or motion images, photographs, typographic elements, vocalizations are used. The objectives of design is to catalyze learning, ensure permanence of the information, and let the learner to spend more quality time with the content. Usage of suitable visuals and animations have an important role on the realization of learning process. Literature research has been made on interactive course content design which constitutes the subject of this study. Because of the fact that there is no application proposal in Ordu University, access permission for sample course content videos were demanded from various universities, and were examined. In accordance with the data obtained, a sample application has been conducted with content development program. Course content has been enriched using suitable visuals and animations which are compatible with the lesson chosen. According to the literature research, as the executive staff of the study, cooperation of education designer, subject area specialist, and graphic designer were found necessary, and content design process was held this way |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3317 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10446888.pdf | 10446888 | 5.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.