Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3064
Title: | Domestıc Realısm And Humour In Neıl Sımon’s Selected Plays: Brıghton Beach Memoırs (1983), Bıloxı Blues (1985), Broadway Bound (1986) |
Other Titles: | Neil Simon'ın Seçki Eserlerinde Ailevi Gerçeklik ve Mizah: Brighton Beach Memoirs (1983), Biloxi Blues (1985), Broadway Bound (1986) |
Authors: | Prof. Dr. Parlak, Erdinç Şekerci, Emre Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 0000-0002-7184-8709 |
Keywords: | Neil Simon, Humour/Laughter Theories, Brighton Beach Memoirs, Biloxi Blues, Broadway Bound Neil Simon, Mizah/Kahkaha Teorileri, Brighton Beach Memoirs, Biloxi Blues, Broadway Bound |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Marvin Neil Simon (1927-2018) was an American playwright, screenwriter,
television joke writer, and one of the most popular and successful dramatists
commercially and artistically in the history of American theatre. This study
explores how Neil Simon utilizes three traditional humour/laughter theories: The
Superiority Theory, the Incongruity Theory, and the Relief Theory, in his Brighton
Beach Memoirs (1983), Biloxi Blues (1985), and Broadway Bound (1986). They
are autobiographical plays and also known as Simon’s BB trilogy. The BB trilogy
is based on family humour and professional, ambition and centres on Simon’s own
life experiences. They are domestic realistic plays. Simon is a playwright who
masterfully employs the assumptions of laughter theories in his works. This study
depicts how these theories are utilized and in what context they are used by Simon.
Furthermore, this study’s major concern is to reveal how drama audiences laugh at
Simon’s one-liners which Simon far excels almost all comedy playwrights. This
study consists of three chapters and an introduction part. The introduction part
covers the aim of the study, the significance/importance of the study, the scope of
the study, the limitations of the study, the literature survey and the methodology of
the study. Chapter One mainly deals with laughter theories with a particular
emphasis on their historical development and leading figures and their significance
to comedy, laughter and domestic realism in American drama. Chapter Two largely
focuses on Simon’s life, his writing style and some major works of him and
synopses of his major plays are briefly mentioned. Chapter Three focuses on the
analysis of the selected dramatic texts revealing the humour/laughter theories. The
study adopts the qualitative analysis research method incorporated into textual
analysis. Marvin Neil Simon (1927-2018), Amerikalı oyun yazarı, senarist, televizyon şaka yazarı ve Amerikan tiyatro tarihinin ticari ve sanatsal açıdan en ünlü ve başarılı oyun yazarlarından birisidir. Bu çalışma, Neil Simon'ın Brighton Beach Memoirs (Anılar)(1983), Biloxi Blues (Askerliğim) (1985)) ve Broadway Bound (Ver Elini Broadway) (1986) oyunlarında üç geleneksel mizah/kahkaha teorisini: Üstünlük Teorisi, Uyumsuzluk Teorisi ve Rahatlama Teorisi’nin nasıl kullandığını ele almaktadır. Otobiyografik oyunlardır ve Simon’un BB üçlemesi olarak da bilinirler. BB üçlemesinde, Simon aile mizahını ve kariyerini, tutkularını ve kendi yaşam deneyimlerini irdelemektedir. Bu oyunlar aile içi gerçekliği konu edinmektedirler.Simon, eserlerinde kahkaha teorilerinin varsayımlarını ustaca kullanan bir oyun yazarıdır. Bu çalışma, bu teorilerin Simon tarafından nasıl ve hangi bağlamda kullanıldığını incelemektedir. Ayrıca, bu çalışmanın ana amaçlarından birisi de, drama izleyicilerinin ve okuyucuların Simon’un diğer tiyatro yazarlarına göre en iyi kullandığı tek satırlık güldürü unsurunu nasıl ustaca ele aldığını ortaya koymaktır. Bu çalışma, üç bölüm ve giriş kısmından oluşmaktadır. Giriş bölümünde, çalışmanın amacı, çalışmanın önemi, çalışmanın kapsamı, çalışmanın kısıtları, literatür taraması ve çalışmanın metodolojisi yer almaktadır. Birinci Bölüm, ağırlıklı olarak mizah/gülme teorilerinin tarihsel gelişimlerine ve bu teorilerin öncülerine, bu teorilerin önemine, aile içi gerçekliği ele alan Amerikan draması’na vurgu yapmaktadır. İkinci Bölüm, ağırlıklı olarak Simon’un hayatını, üslubunu ve belli başlı oyunlarını özetleri ile birlikte ele almaktadır. Üçüncü Bölüm, mizah/kahkaha teorilerinin seçki dramatik metinlerde nasıl ele alındığını ve analiz edildiklerini içermektedir. Çalışmada metin analizi ve nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3064 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10472825.pdf | 10472825 | 694.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.