Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1745
Title: | Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları |
Other Titles: | Prospective Teachers’ Attitudes towards the Use of Computers and Internet |
Authors: | Dönmez Usta, Necla Yavuz Mumcu, Hayal Ordu Üniversitesi |
Keywords: | Attitude Bilgisayar ve İnternet Computer and Internet Öğretmen Adayları Prospective Teachers Tutum |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Journal of Instructional Technologies & Teacher Education |
Citation: | Journal of Instructional Technologies & Teacher Education Vol. 3 No 3 (2014), 44-55 |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar ve internet
kullanımına yönelik tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okul Öncesi
Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği
programlarına devam etmekte olan toplam 168 öğrenciye Polat ve Güzel (2011) tarafından
geliştirilmiş bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler
doğrultusunda öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının, cinsiyet, devam
etmekte oldukları program, bilgisayar ve internet erişimine sahip olma değişkenlerine göre anlamlı
farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmış, ayrıca öğrencilerin devam etmekte oldukları program
türlerine göre bilgisayar ve interneti kullanım sıklıkları ve amaçları ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Çalışmada yer alan öğrencilerin interneti en çok araştırma ve ödev yapma amaçlı olarak, her gün ve
sıklıkla kullandıkları, bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu
ve söz konusu tutumların cinsiyet ve devam edilen program türü değişkenlerine göre anlamlı
farklılıklar göstermediği gözlenmiştir. Ayrıca bilgisayar ve internet erişimine sahip öğrencilerin
bilgisayar ve internet kullanımına yönelik olarak diğer öğrencilere nazaran daha olumlu tutumlara
sahip oldukları çalışmadan elde edilen sonuçlar arasındadır. Elde edilen bu sonuçlar çalışma
kapsamında daha önce yapılmış araştırmalarla ilişkilendirilerek tartışılmış ve uygun önerilerde
bulunulmuştur. While the development level of a country was linearly proportional with the amount of produced energy in the past, it’s evaluated with the amount of produced and used knowledge today. So, the process of achieving the knowledge, gains importance and the importance given to the producing and using of advanced communication technologies is increasing day by day. It’s known that instructional technologies improve the quality of learning and strength of teaching, reduce the time and cost of teaching for teachers without downgrade education, also make the student active in learning environments. So, for today’s educators, it’s very important to learn instructional technologies and using them in teaching environments effectively for achieving sources of information which is grooving and changing rapidly. But the studies show that teachers cannot benefit from these resources sufficiently, and this situation is a problem in Turkey as many countries. |
URI: | https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25085/264737 http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1745 |
Appears in Collections: | Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.