Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1745
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDönmez Usta, Necla-
dc.contributor.authorYavuz Mumcu, Hayal-
dc.date.accessioned2022-08-16T07:19:57Z-
dc.date.available2022-08-16T07:19:57Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationJournal of Instructional Technologies & Teacher Education Vol. 3 No 3 (2014), 44-55en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25085/264737-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1745-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği programlarına devam etmekte olan toplam 168 öğrenciye Polat ve Güzel (2011) tarafından geliştirilmiş bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının, cinsiyet, devam etmekte oldukları program, bilgisayar ve internet erişimine sahip olma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmış, ayrıca öğrencilerin devam etmekte oldukları program türlerine göre bilgisayar ve interneti kullanım sıklıkları ve amaçları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada yer alan öğrencilerin interneti en çok araştırma ve ödev yapma amaçlı olarak, her gün ve sıklıkla kullandıkları, bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu ve söz konusu tutumların cinsiyet ve devam edilen program türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermediği gözlenmiştir. Ayrıca bilgisayar ve internet erişimine sahip öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik olarak diğer öğrencilere nazaran daha olumlu tutumlara sahip oldukları çalışmadan elde edilen sonuçlar arasındadır. Elde edilen bu sonuçlar çalışma kapsamında daha önce yapılmış araştırmalarla ilişkilendirilerek tartışılmış ve uygun önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractWhile the development level of a country was linearly proportional with the amount of produced energy in the past, it’s evaluated with the amount of produced and used knowledge today. So, the process of achieving the knowledge, gains importance and the importance given to the producing and using of advanced communication technologies is increasing day by day. It’s known that instructional technologies improve the quality of learning and strength of teaching, reduce the time and cost of teaching for teachers without downgrade education, also make the student active in learning environments. So, for today’s educators, it’s very important to learn instructional technologies and using them in teaching environments effectively for achieving sources of information which is grooving and changing rapidly. But the studies show that teachers cannot benefit from these resources sufficiently, and this situation is a problem in Turkey as many countries.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherJournal of Instructional Technologies & Teacher Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectBilgisayar ve İnterneten_US
dc.subjectComputer and Interneten_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectProspective Teachersen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeProspective Teachers’ Attitudes towards the Use of Computers and Interneten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
Appears in Collections:Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.