dc.contributor.author |
Abay, Cengizhan |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-12T06:22:52Z |
|
dc.date.available |
2022-08-12T06:22:52Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/992 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının Uzay, Zaman, Hız ve Kütle
çekiminin Uzay-Zaman bağlamında bilgi düzeylerini ölçmek ve Uzay-Zaman kavramının
farkındalığı ile Zamanın değişebilirliğini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi
tarama (survey) modeli olan betimsel araştırma tekniği kullanılmıştır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak 15 soruluk anket geliştirilmiştir. 3 aşamadan oluşan anketin ilk aşaması
3 şıklı çoktan seçmeli olarak, ikinci aşaması 4 şıklı çoktan seçmeli ve 1 şıkkı açık uçlu olmak
üzere 5 şıklı, üçüncü aşama ise 5’li likert tipi olarak yapılandırılmıştır. Hazırlanan anket
uzman görüşü alınarak 66 kişilik bir örneklem üzerinde uygulanarak cronbach-alpha
katsayısı 0.71 olarak hesaplanmıştır. Çalışmanın örneklemini Giresun Üniversitesi Fen
Bilgisi Öğretmenliğinde okuyan 120 kişi oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda Fen Bilgisi
öğretmen adaylarının Uzay-Zaman kavramı hakkındaki bilgi düzeylerinin zayıf olduğu tespit
edilmiştir. Bununla birlikte Uzay, Zaman, Yerçekimi ve Hız kavramları hakkında
öğrencilerin kavram yanılgılarına sahip olduğu belirlenmiştir. Uzay-Zaman kavramının
temelini teşkil eden bu kavramlar hakkında hatalı bilgi veya kavram yanılgılarına sahip
olunması zaman kavramının tam olarak anlaşılmasını engellediği düşünülmektedir. Bu
durumun öğretmen adaylarının kendi öğrencilerine Uzay-Zaman ve Zamanın akış hızının
değişebilir bir kavram olduğu hakkında yeterli ve doyurucu bilgi verememesine neden
olabileceği sonucuna ulaşılabilir. Zaman kavramının yeterince bilinmemesi öğrencilerin
zaman ile alakalı almış oldukları eğitimin eksik yanlarının bulunduğu kanaatini
uyandırmaktadır. Temel astronomi ve Uzay-Zaman kavramına daha fazla önem verilerek
üniversite seviyesinde eğitim programlarında yer almasının faydalı olacağı düşünülmektedir., |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of this research is to measure the knowledge levels of space, time, speed and mass
attraction of teacher candidates in space-time context and examine the awareness of the
concept of space - time and the variability of time. Descriptive research technique, which is a
quantitative research method screening model, was used in the research. A questionnaire
comprising of fifteen questions was developed as a data collection tool in the study. The first
stage of the three stage survey is structured in the form of three close ended-multiple choice
questions, whereas the second stage is structured as four close ended and one open ended
questions five multiple choice questions, as to third stage it is structured as the five-point
likert type. The cronbach alpha coefficient was calculated as 0.71 by applying the
questionnaire on the sample of 66 students. The sample of the study consists of 120 people
studying at Giresun University Science Teacher Training. As a result of the research, it was
determined that the knowledge levels of science teachers' candidates about space time
concept are weak. However, it has been determined that students have conceptual
misconceptions about the concepts of Space, Time, Gravity and Speed. It is considered that
having erroneous knowledge or misconceptions about these concepts that constitute the basis
of the Space-Time concept hinders a complete understanding of the concept of time. This
can be the result of the fact that prospective teacher candidates may not be able to provide
sufficient and satisfactory information to their students about the flow rate of space-time and
time being a changeable concept. The fact that the concept of time is not well known raises
the belief that there are missing aspects of the education in which the students are related to
time. It is thought that it would be useful to integrate basic astronomy and space-time
concepts into universitey level education courses by putting more emphasis on the them. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Ordu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Gravity, Space-Time, Speed of light, Space, Time,Kütle çekimi, Işık hızı, Uzay-Zaman, Uzay, Zaman |
en_US |
dc.title |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzay-Zaman Kavramı Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
MEASUREMENT OF KNOWLEDGE LEVELS ABOUT SPACE-TIME CONCEPT OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |