DSpace Repository

Browsing Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi by Title

Browsing Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi by Title

Sort by: Order: Results:

  • Karaduman, İrfan (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014)
    Bu çalışma, Çamşıhı yöresinde ozanlık geleneğinin yeri, önemi ve Çamşıhı yöresinin en önemli ozanlarından biri olan Feyzullah Çınar’ın hayatını konu alarak, Feyzullah Çınar’ın 18 eserinin sözel yapısının çok boyutlu ...
  • Karaduman, İrfan (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014)
    Geleneksel Türk Müziği’nde ezgi karakteri makâm anlayışı ile ortaya konmaktadır. Meşk sistemi içinde varlığını devam ettirmiş olan bu müzik türünde makâm anlayışı, yüzyıllar içinde doğal olarak değişikliğe uğramıştır. ...
  • Apaydınlı, Köksal (Karabük Üniversitesi Sosyal Bilgiler Enstitüsü Dergisi, 2011)
    Bu araştırmanın amacı; genel lise öğrencilerinin kural dışı davranış gösterme eğilimlerini cinsiyet, okudukları sınıf ve aldıkları müzik eğitimi değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma, tarama modelinin kullanıldığı ...
  • Apaydınlı, Köksal (Ekev Akademi Dergisi, 2016)
    Bu çalışmada Alman besteci ve ses eğitimcisi Heinrich Panofka’nın hayatı ve ses eğitiminde kullanılan “Vocal A.B.C. First Lesson In Singing” adlı metodundaki etütleri içerik ve teknik özellikleri açısından incelenmiştir. ...
  • Karaduman, İrfan (Cumhuriyet Üniversitesi, 2014)
    Türkler, müziği kültürün bir öğesi olarak yüzyıllarca muhafaza etmişlerdir. Bu durum Türklerin İslâmiyet’i kabûl etmeleri ile değişmiştir. Müslümanlaşan Türkler arasında, müziğin din açısından yeri bazı dönemlerde tartışılmış ...
  • Karaduman, İrfan (Cumhuriyet Üniversitesi, 2015)
    Güfte mecmuaları, Geleneksel Türk Müziği Tarihi açısından önemli yazılı kaynaklardır. XIX. Yüzyıla kadar meşk yönteminin uygulandığı müzik eğitiminde güfte mecmuaları önemli yer tutmaktadır. Günümüze kadar meşk yoluyla ...
  • Karaduman, İrfan (Cumhuriyet Üniversitesi, 2016)
    Bu çalışmada, Siirt ili Pervari ilçesinden derlenen ritüel içi-ritüel dışı müzik pratikleri ele alınmıştır. İki bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, Pervari ilçesinin tarihî, coğrafî ve kültürel yönleri hakkında ...
  • Karaduman, İrfan (Asitan Kitap, 2014)
    Çevriyazımı tamamlanan bu yazma eser, günümüz Türkçesine yakın olmasına rağmen yer yer anlaşılmayan kavramlar bulunmaktadır. Özellikle nesir bölümleri, zor anlaşılabileceği düşüncesi ile bir bölüm halinde, günümüz ...
  • Aydar, Deniz (Partisyon Dergisi, 2014)
    Türk Müziği adeta bir inci tanesi gibidir. Bunun nedeni sadece naif bir müzik olmasından değil; tıpkı inci tanesinde saklı olan bir değer gibi, bu müzikte de hem gücü, hem de gizemi simgeleyen bir değerin var ...
  • Aydar, Deniz (Kütahya Güzel Sanatlar Derneği, 2013)
    İnsanın algılama biçimini, dünyaya bakışını şekillendiren ve değiştiren teknolojik gelişmeler, insanın varoluşu ile ilgili olan ana kavram kültürü, değiştirmiş, kültür, yığın denilen kitleler düzeyine indirgenip, farklı ...
  • Karaduman, İrfan (Buruciye Yayınları, 2011)
    Muzaffer Sarısözen Cumhuriyet döneminin önde gelen derlemecilerinden birisidir. türk halk müziği repertuvarında bine yakın türkünün derlemesini yapmış ve bunları çeşitli yönleriyle tasnif etmiştir. Bu çalışmada, Sarısözen'in ...
  • Akcin, Oznur Ergen; Binzet, Riza (BANGLADESH ASSOC PLANT TAXONOMISTS-DHAKA, 2010)
    The micromorphological and anatomical properties of Onosma angustissumum Hausskn & Bornm and O cassunn Boiss were investigated O angustissimum is an endemic species All examined taxa had secondary root structure Crystals ...
  • Aydar, Deniz (Orkestra Dergisi, 2011)
    Modernite aslında "çağdaşlık" kelimnesi ile eş anlamlıdır. Bireysel ve toplumsal olarak içinde bulunduğumuz dönemin şartlarına göre yaşama biçimi veya herşeyin şu anki şartlar itibari ile aldığı konum, yani modern olma ...
  • Karaduman, İrfan (Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010)
    Türk mûsıkîsinin yapı taşlarından birisi makamsal yapısıdır. Bestekârların makam ve usûl konusuna hâkimiyetleri, bu alanda oluşturacakları eserlerin kalitelerini doğrudan etkilemektedir. Muallim İsmail Hakkı Bey, ...
  • Aydar, Deniz (Müzik Eğitimi Yayınları, 2015)
    Müzik ilk etapta her ne kadar sanat olarak gözükse de, aslen bir bilim dalıdır. Çünkü evrenin güzelliğini betimleyen bu sanat, tek başına ortaya çıkmaksızın, hayatın mitolojik, kültürel, tarihi, sosyolojik hatta ekonomik ...
  • Kılıç, Adem (The Journal of Academic Social Science Studies, 2016)
    On sekizinci yüzyıla gelindiğinde, Osmanlı İmparatorluğu, Batı medeniyetlerinin bilim, sanat, askeri, siyasi vs. alanlardaki gelişmelerinin gerisinde kalmış, bu sebeple çeşitli alanlarda yenileşme çalışmalarına girişmiştir. ...
  • Aydar, Deniz (Odü Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2012)
    Bu makalede, öncelikle, yenilik ve batılılaşma kavramları ortaya konularak, makalenin ana eksenini oluşturan sosyolojik yaklaşımlar tanımlanmış, ardından, bu iki padişahın ortaya koyduğu yenilikler bazındaki yaklaşımları ...
  • YENER, Ahmet Serdar (2015)
    Kabaca bakıldığında köyler halk kültürünün, metropoller de elit kültürün üretildiği, şehirler ise her ikisinin korunup yaşatıldığı yerler olarak dikkat çeker. Geniş anlamdaki kültür terimini müzik sanatına indirgediğimizde ...
  • Aydar, Deniz (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2014)
    Popüler kültür ve müzik konusuna yakla şımlar çe şitlidir. Bununla birlikte popüler kültürün müzikle birlikte geli şen ve müziğ i etkileyen yönleri mevcuttur. Bu anlamda popülerlik ba şlı baş ına bir kültür oluş turduğ u ...
  • Karaduman, İrfan (Tarih Okulu Dergisi, 2013)
    Ra’uf Yektâ Bey, Türk müziği târîhi içerisinde gerek yaşadığı dönem gerek yaptığı çalışmaları itibariyle önemli bir kişidir. Türk müziği, 19. yüzyılın ikinci yarısında değişim sürecine girmiştir. O döneme kadar icrâ yönüyle ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account