Temel Eğitim Bölümü: Recent submissions

  • Memiş, Aysel; Özsoy, Gökhan; Temur, Turan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2009)
    This study is conducted to investigate the relationship between fifth grade students’ metacognition levels, and their study habits and attitudes. Participants of the study consist of 221 students, 125 female and 96 male, ...
  • Kuruyer, Hayriye Gül; Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 2011)
    The purpose of this study was to explore Turkish pre-service primary school teachers' attitudes towards environment. Besides, it aimed to investigate how pre-service primary school teachers' environmental attitudes change ...
  • Memiş, Aysel; Özkara, Yasin; Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Elementary Education Online, 2010)
    Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada bu faktörlerin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre değişip değişmediği de ...
  • Günindi, Yunus; Özsoy, Gökhan (Elementary Education Online, 2011)
    Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık durumlarını incelenmesi ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları ...
  • Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Elementary Education Online, 2013)
    Bu araştırmanın amacı, eğitim alanında Türkiye kaynaklı yayımlanan ve SSCI’da taranan akademik bilimsel dergilerde yayımlanan makalelerde etki büyüklüğü raporlanması durumunu araştırmak ve okuyuculara etki büyüklüğü, ...
  • Aydın, İlker (Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, 38. ICANAS, 2007)
    New education program based on reading & writing in primary school in Turkey has been started with 2005-2006 academic year. It is aimed to grow persons whom can think, understand, ask, learn to learn, use to information ...
  • Aydın, İlker (Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Kongresi UTEK 2007, 2007)
    Dilsel göstergelerin yalnız başlarına bir değeri yoktur; bunlar ancak belli bir dizge içinde değer kazanırlar. Yani bir dilsel birimin değeri, birlikte kullanıldığı öbür birimlerle girdiği yapısal ilişkiler içinde ortaya ...
  • Ozsoy, Gokhan; Temur, Ozlem Dogan; Turgut, Sedat (SPRINGER HEIDELBERG, TIERGARTENSTRASSE 17, D-69121 HEIDELBERG, GERMANY, 2019)
    An effective learning environment can be provided when teachers adopt metacognition-based teaching as a part of their course instructions. A well-developed metacognitive teaching approach can effectively develop students' ...
  • Aktepe, Vedat; Baspinar, Zuhal; Buyukkarci, Aysegul; Gunduz, Mevlut; Sulak, Suleyman Erkam (ESKISEHIR OSMANGAZI UNIV, FAC EDUCATION, ESKISEHIR OSMANGAZI UNIV, FAC EDUCATION, ESKISEHIR, 26480, TURKEY, 2019)
    This study, which aims to identify what values are significant for history teacher in teaching Turkish culture, was conducted based on qualitative research methods. Within this study, face to face interviews were done with ...
  • Ozmutlu, Emel Bayrak (CUKUROVA UNIV, BALCALI CAMPUS, ADANA, 01330, TURKEY, 2020)
    This study aimed to examine how the learning outcomes set in the mother tongue teaching curricula are distributed across the thinking skills they are intended to develop and in which contexts these thinking skills are ...
  • Abaci, S. H.; Cankaya, S.; Sahin, M. (PAKISTAN AGRICULTURAL SCIENTISTS FORUMUNIV VETERINARY & ANIMAL SCIENCES, LAHORE 00000, PAKISTAN, 2014)
    The aim of this study was to compare two different lactation curve models (Woodand cubic spline regression model in two knots: CSR1 and CSR2), and to find the best model that provided a good description of the first lactation ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account