DSpace Repository

Browsing Temel Eğitim Bölümü by Author "Aydın, İlker"

Browsing Temel Eğitim Bölümü by Author "Aydın, İlker"

Sort by: Order: Results:

  • Aydın, İlker (Millî Eğitim, 2009)
    Kişinin annesinden ve yakın çevresinden edindiği dildir anadili. Bazı olağanüstü durumlar dışında, genellikle çocukların annelerinin dilini edindiği gözlemlenmektedir. Çocuk, okula başlayana kadar, ailesi ve yakın çevresinden ...
  • Aydın, İlker (Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2013)
    Doğal dillerin genel dizgesi içinde küme daraltma ve küme donatma işlevini üstlenen niteleme olgusu ad öbekleri ve yan tümceler olmak üzere iki temel grupta toplanmaktadır. Küme daraltma işlemi, bir kavramın gönderme ...
  • Aydın, İlker (Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Kongresi UTEK 2007, 2007)
    Dilsel göstergelerin yalnız başlarına bir değeri yoktur; bunlar ancak belli bir dizge içinde değer kazanırlar. Yani bir dilsel birimin değeri, birlikte kullanıldığı öbür birimlerle girdiği yapısal ilişkiler içinde ortaya ...
  • Aydın, İlker; Şeker, Emrullah (International Journal of Linguistics, 2013)
    The Minimalist Program with its economy principle highlights common mechanisms or necessary components of natural languages but overlooks linguistic differences or relatively trivial components in order to set universal ...
  • Aydın, İlker; Torusdağ, Gülşen (International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2013)
    Kökleri İsa’dan birkaç yüzyıl öncesine uzanan Pânini’nin Sanskritçe dilbilgisine dayalı Luciène Tesnière’in Bağımsal Dilbilgisi, modern, teorik Bağımsal Dilbilgisi geleneğinin temelini oluşturur. Geleneksel dilbilgisinin ...
  • Aydın, İlker (Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, 2009)
    Dilbilgisi öğretiminin temel amacı gerek birinci dil gerekse ikinci dil ediniminde olsun öğrencilere dili doğru ve etkili kullanma yetisi kazandırmaktır. Günümüz dil öğretiminde, dilbilgisi derslerinin neleri kapsaması ...
  • Aydın, İlker (XXII. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2009)
    Stemmaya dayalı çözümleme üzerine kurulu bu çalışmada, L. Tesnière tarafından geliştirilen sözcük ve tümcelerin işlevsel çözümüne yönelik bazı düşünceler ele alınacaktır. Stemmaya dayalı çözümlemeden, tümcede sözcükler ...
  • Aydın, İlker (Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, 38. ICANAS, 2007)
    New education program based on reading & writing in primary school in Turkey has been started with 2005-2006 academic year. It is aimed to grow persons whom can think, understand, ask, learn to learn, use to information ...
  • Aydın, İlker (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2012)
    Bu araştırmada, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı‟nın „Duygular‟ temasında yer alan „Nerede İnsan Varsa Orada Umut Vardır‟, „Kedi Ağaca Çıktı‟ ve „Hazır Olun Fırtına Geliyor‟ adlı kısa öyküler metindilbilimsel bir ...
  • Aydın, İlker (Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013)
    Bu araştırmada, İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı’nın ‘Duygular’ temasında yer alan ‘Nerede İnsan Varsa Orada Umut Vardır’, ‘Kedi Ağaca Çıktı’ ve ‘Hazır Olun Fırtına Geliyor’ adlı metinleri çözümlemek için hazırlanan ...
  • Aydın, İlker (Dilbilim, 2005)
    This research is about sentence structures of Turkish and French languages which are in different language groups, presents grammatical rules of these two languages, put forward match and dismatch syntax characteristics ...
  • Aydın, İlker; Torusdağ, Gülşen (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2013)
    Metin, sıralı tümcelerin bir arada oluşturduğu anlamlı dilsel birimdir. Metni anlamlı dizgesel bir bütün olarak görmemizi sağlayan özellik ise, bu dizilişin rastlantısal olmayıp bir bildirişim işlevi taşımasıdır. Tümce ...
  • Aydın, İlker; Torusdağ, Gülşen (International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2015)
    Bu çalışmada, Eşek adlı öyküsü ele alınan M. Şevket Esendal, Türk edebiyatında ‘durum öyküsü’ olarak adlandırılan türün ilk temsilcisidir. Rus yazar A. Chekhov’a dayanan durum öyküsü bir olayı değil, günlük yaşamın herhangi ...
  • Aydın, İlker (Mersin Üniversitesi Dil ve Edebiyat Dergisi, 2005)
    Deneyimsel roman türünün ilk örneklerinden olan Germinal, işçlerin bilinçlenmesini, ortak eylemini, işçi devriminin başlangıcını betimler ve tarihsel bir slogan olur. Germinal, öncelikle acı çekenler, haksızlığa uğrayanlar ...
  • Aydın, İlker; Şeker, Emrullah (International Journal of Humanities and Social Science, 2012)
    This study aims to suggest a systematic text linguistic analysis method. It includes numerical representation of any text not only to illustrate the textual features of any text in concrete numerical terms but also to set ...
  • Aydın, İlker; Torusdağ, Gülşen (Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2014)
    Altmışlı yıllardan itibaren ‘metin çözümlemesi’ alanında çeşitli yöntemler geliştirilmiş; kuramsal yaklaşımlar ve çeşitli metinler üzerinde gerçekleştirilen uygulamalar metne yeni açılardan bakılabileceğini göstermiştir. ...
  • Aydın, İlker (Türkbilig Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 2004)
    Üretici-dönüşümsel dilbilgisinin ilk evresinde geliştirilen ağaç çizim yöntemine dayalı bu araştırmada, farklı dil grupları içinde yer alan iki dilin, Türkçe ve Fransızca’nın sözdiziminde tümce ve öbek görünümlerini ele ...
  • Aydın, İlker (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009)
    Öznenin gerçekleştirdiği eylemden doğrudan etkilenen nesne tümcenin temel öğesidir; hiçbir zaman seçimlik öge olamaz. Özne ve nesne ile kurulan tümceler, çatı özellikleri açısından etken çatılıdırlar. Türkçede belirtili ...
  • Aydın, İlker (Dil Dergisi - Language Journal, 2011)
    Bu çalışmada, Rol ve Gönderim Dilbilgisi (RGD)nin kuramsal ilkeleri doğrultusunda Türkçedeki basit ve karmaşık ad öbekleri ele alınmaktadır. RGD sözdizimi, anlambilim ve edimbilim etkileşiminin farklı dilbilgisel dizgelerde ...
  • Aydın, İlker (V. Ulusal Frankofoni Kongresi, 2008)
    Tamlama, bir adın, anlamının türlü anlam ilgileriyle tamamlanması, belirtilmesi için, bir başka ad, adıl, sıfat ya da ilgeçle oluşturduğu birlikteliktir. Bir ad, bir başka adla ilgi kurarak, “evin işi”, “evin kedisi”; “ev ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account