DSpace Repository

Browsing Temel Eğitim Bölümü by Title

Browsing Temel Eğitim Bölümü by Title

Sort by: Order: Results:

  • Zayimoğlu Öztürk, Filiz (İlköğretim Online, 2014)
    Bu araştırmanın amacı, “İlköğretim Kurumları Standartları”nın il uygulamalarına yönelik il eğiticilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Türkiye’nin 81 ilinden toplam 214 eğitimcinin katılımıyla gerçekleştirilen ...
  • Ataman, Ayşegül; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2009)
    The purpose of this study was to investigate the effect of using metacognitive strategy training on mathematical problem solving achievement. The study took place over a nine-week period with 47 fifth grade students. The ...
  • Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Elementary Education Online, 2013)
    Bu araştırmanın amacı, eğitim alanında Türkiye kaynaklı yayımlanan ve SSCI’da taranan akademik bilimsel dergilerde yayımlanan makalelerde etki büyüklüğü raporlanması durumunu araştırmak ve okuyuculara etki büyüklüğü, ...
  • Bayat, Seher; Çelenk, Süleyman (Elementary Education Online, 2015)
    Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma becerileri başarı düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla Bolu ili merkez ilçesine bağlı 37 ilköğretim okulundan Maksimum çeşitlilik örneklemesi ...
  • Çakıroğlu, Ahmet; Kuruyer, Hayriye Gül; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2015)
    The purpose of the current study is to investigate the correlation between students’ reading levels and mathematical problem solving skills. The present study was conducted in line with a qualitative research method, i.e., ...
  • Memiş, Aysel; Özkara, Yasin; Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Elementary Education Online, 2010)
    Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada bu faktörlerin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre değişip değişmediği de ...
  • Bayat, Seher; Kılıçaslan, Hülya; Şentürk, Şener (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014)
    Bu çalışmada, fen ve teknoloji dersinde eğitsel oyunların yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada son test kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın ...
  • Bayat, Seher; Şentürk, Şener (Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015)
    Bu çalışmada fizik, kimya, biyoloji ortaöğretim alan öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini uygulamada karşılaştıkları güçlüklere ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Yapılan araştırma ...
  • Aydın, İlker (XXII. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2009)
    Stemmaya dayalı çözümleme üzerine kurulu bu çalışmada, L. Tesnière tarafından geliştirilen sözcük ve tümcelerin işlevsel çözümüne yönelik bazı düşünceler ele alınacaktır. Stemmaya dayalı çözümlemeden, tümcede sözcükler ...
  • Karakuş, Ufuk; Kılıçoğlu, Gökçe; Öztürk, Talip (Turkish Studies, 2012)
    Günümüzde dünyamızı ve yaşadığımız çevremizi etkileyen çok çeşitli sorunlar son yıllarda giderek artış göstermekte ve ülkeler bu konunun önemini ve ciddiyetini zamanla daha çok anlamaktadır. Mevcut sorunlar, insanı ve ...
  • Coşkun, Mehmet; Zayimoğlu Öztürk, Filiz (Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015)
    Bu çalışmanın amacı ilkokul1., 2. ve 3. sınıf kademelerinde okutulan Hayat Bilgisi dersine yönelik öğrenci tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bu kapsamda araştırmanın çalışma ...
  • Özsoy, Gökhan (Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 2012)
    Bu araştırmada öncelikle ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerinin ölçülmesi amacıyla bir ölçek geliştirilmesi; daha sonra bu ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen sonuçlar üzerinden ...
  • Desoete, Annemie; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2009)
    Metacognition is one of the promising contemporary research fields in psychology and education. The concept has been introduced to describe and explain how people gain control over their learning and thinking, particularly ...
  • Kontos, Tugba; Ozsevgec, Lale Cerrah (KAMLA-RAJ ENTERPRISES-GURGAON, 2015)
    This paper is aimed at investigating four children's development of Theory of Mind (ToM) in computation with their social-emotional, cognitive and linguistic developments after their year in pre-school education. In this ...
  • Sezer, Şenol (VI. World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 2015)
    Purpose: The purpose of this study is to reveal school administrators’ cognitive constructs related to ideal teachers’ qualifications. Method: In this study, the phenomenological approach was used to determine the ideal ...
  • Ozmutlu, Emel Bayrak; Uysal, Pinar-Kanik (DERGIPARK AKAD ANKARA, 2021)
    In this research, the aim was to investigate the distribution of activities included in Turkish textbooks in order to develop thinking skills and the aspects of thinking skills included in these activities. The research ...
  • Özsoy, Gökhan (Asia Pacific Education, 2011)
    The aim of this study is to determine fifth-grade students’ metacognitive knowledge and skills and its relationship with mathematics achievements. A total of 242 primary school students from six different schools ...
  • Tas, Erol; Cetinkaya, Murat; Karakaya, Cigdem; Apaydin, Zeki (TURKISH EDUCATION ASSOCKIZILIRMAK CADDESI NO 8, KOCATEPE, ANKARA 00000, TURKEY, 2013)
    The purpose of the present study has been to explore the effect on students of an alternative measurement and assessment tool developed for the science unit on "Matter and Heat." Inspired by the teaching technique of concept ...
  • Öztürk, Talip; Turan, Alperen (Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 2015)
    Bu çalışmada ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı kapsamındaki “Güç, Yönetim ve Toplum” öğrenme alanı içerisinde yer alan “İnsanlar ve Yönetim” ünitesinin 1. kazanımı olan “Yaşadığı yerin yerel yönetim ...
  • Aydın, İlker (Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, 38. ICANAS, 2007)
    New education program based on reading & writing in primary school in Turkey has been started with 2005-2006 academic year. It is aimed to grow persons whom can think, understand, ask, learn to learn, use to information ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account