DSpace Repository

Browsing Temel Eğitim Bölümü by Title

Browsing Temel Eğitim Bölümü by Title

Sort by: Order: Results:

  • Aydın, İlker; Şeker, Emrullah (International Journal of Humanities and Social Science, 2012)
    This study aims to suggest a systematic text linguistic analysis method. It includes numerical representation of any text not only to illustrate the textual features of any text in concrete numerical terms but also to set ...
  • Sarıgül, Sedat; Sezer, Şenol (Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi – Journal of Educational Sciences Research, 2014)
    Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine devam etme hakkı kazanan, üstün yetenekli ve üstün zekâlı öğrencilerin, TKT 7-11 sonuçlarına göre yetenek alanlarının analizidir. Araştırmanın ...
  • Kuruyer, Hayriye Gül; Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 2011)
    The purpose of this study was to explore Turkish pre-service primary school teachers' attitudes towards environment. Besides, it aimed to investigate how pre-service primary school teachers' environmental attitudes change ...
  • Aydın, İlker; Torusdağ, Gülşen (Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2014)
    Altmışlı yıllardan itibaren ‘metin çözümlemesi’ alanında çeşitli yöntemler geliştirilmiş; kuramsal yaklaşımlar ve çeşitli metinler üzerinde gerçekleştirilen uygulamalar metne yeni açılardan bakılabileceğini göstermiştir. ...
  • Aydın, İlker (Türkbilig Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 2004)
    Üretici-dönüşümsel dilbilgisinin ilk evresinde geliştirilen ağaç çizim yöntemine dayalı bu araştırmada, farklı dil grupları içinde yer alan iki dilin, Türkçe ve Fransızca’nın sözdiziminde tümce ve öbek görünümlerini ele ...
  • Aydın, İlker (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009)
    Öznenin gerçekleştirdiği eylemden doğrudan etkilenen nesne tümcenin temel öğesidir; hiçbir zaman seçimlik öge olamaz. Özne ve nesne ile kurulan tümceler, çatı özellikleri açısından etken çatılıdırlar. Türkçede belirtili ...
  • Aydın, İlker (Dil Dergisi - Language Journal, 2011)
    Bu çalışmada, Rol ve Gönderim Dilbilgisi (RGD)nin kuramsal ilkeleri doğrultusunda Türkçedeki basit ve karmaşık ad öbekleri ele alınmaktadır. RGD sözdizimi, anlambilim ve edimbilim etkileşiminin farklı dilbilgisel dizgelerde ...
  • Aydın, İlker (V. Ulusal Frankofoni Kongresi, 2008)
    Tamlama, bir adın, anlamının türlü anlam ilgileriyle tamamlanması, belirtilmesi için, bir başka ad, adıl, sıfat ya da ilgeçle oluşturduğu birlikteliktir. Bir ad, bir başka adla ilgi kurarak, “evin işi”, “evin kedisi”; “ev ...
  • Öztürk, Talip; Şahin, Alper (Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 2014)
    Bu çalışmada ilkokul 4.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan “Kültür ve Miras” öğrenme alanı içerisindeki 2. ünite olan “Geçmişimi Öğreniyorum” adlı ünitenin 5. ve 6. kazanımlarına yönelik etkinlikler ...
  • Özsoy, Gökhan (Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2008)
    Meta-cognition can be defined as one’s awareness of his/ her own cognitive processes and abilities to control these processes. Meta-cognition is an important factor for educating conscious individuals who are aware of ...
  • Sezer, Şenol (Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015)
    Bu araştırma nitel araştırma desenindedir. Araştırmanın amacı üstün yetenekli öğrencilerin sınıf içinde sergiledikleri olumsuz davranışlar ve yönetilmesine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Verilerin toplanmasında, ...
  • Ozmutlu, Emel Bayrak (UNIV DEUSTO-BILBAO, 2022)
    In this study, the aim was to complete an investigation based on the views of pre-service teachers taking a scientific research methods course grounded on the critical features of the research-based teacher education ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account