Eğitim Bilimleri Fakültesi: Recent submissions

  • Özsoy, Gökhan (Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005)
    Bu araştırmada; ilköğretim 5. sınıfta problem çözme becerisi ile matematik dersi başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini, Ankara İli Çankaya İlçesi’nde bulunan iki ilköğretim okulunun 5. ...
  • Desoete, Annemie; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2009)
    Metacognition is one of the promising contemporary research fields in psychology and education. The concept has been introduced to describe and explain how people gain control over their learning and thinking, particularly ...
  • Çakıroğlu, Ahmet; Kuruyer, Hayriye Gül; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2015)
    The purpose of the current study is to investigate the correlation between students’ reading levels and mathematical problem solving skills. The present study was conducted in line with a qualitative research method, i.e., ...
  • Özsoy, Gökhan (Asia Pacific Education, 2011)
    The aim of this study is to determine fifth-grade students’ metacognitive knowledge and skills and its relationship with mathematics achievements. A total of 242 primary school students from six different schools ...
  • Ataman, Ayşegül; Özsoy, Gökhan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2009)
    The purpose of this study was to investigate the effect of using metacognitive strategy training on mathematical problem solving achievement. The study took place over a nine-week period with 47 fifth grade students. The ...
  • Memiş, Aysel; Özsoy, Gökhan; Temur, Turan (International Electronic Journal of Elementary Education, 2009)
    This study is conducted to investigate the relationship between fifth grade students’ metacognition levels, and their study habits and attitudes. Participants of the study consist of 221 students, 125 female and 96 male, ...
  • Kuruyer, Hayriye Gül; Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 2011)
    The purpose of this study was to explore Turkish pre-service primary school teachers' attitudes towards environment. Besides, it aimed to investigate how pre-service primary school teachers' environmental attitudes change ...
  • Memiş, Aysel; Özkara, Yasin; Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Elementary Education Online, 2010)
    Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada bu faktörlerin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre değişip değişmediği de ...
  • Günindi, Yunus; Özsoy, Gökhan (Elementary Education Online, 2011)
    Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık durumlarını incelenmesi ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları ...
  • Özsoy, Gökhan; Özsoy, Sibel (Elementary Education Online, 2013)
    Bu araştırmanın amacı, eğitim alanında Türkiye kaynaklı yayımlanan ve SSCI’da taranan akademik bilimsel dergilerde yayımlanan makalelerde etki büyüklüğü raporlanması durumunu araştırmak ve okuyuculara etki büyüklüğü, ...
  • Aydın, İlker (Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, 38. ICANAS, 2007)
    New education program based on reading & writing in primary school in Turkey has been started with 2005-2006 academic year. It is aimed to grow persons whom can think, understand, ask, learn to learn, use to information ...
  • Aydın, İlker (Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Kongresi UTEK 2007, 2007)
    Dilsel göstergelerin yalnız başlarına bir değeri yoktur; bunlar ancak belli bir dizge içinde değer kazanırlar. Yani bir dilsel birimin değeri, birlikte kullanıldığı öbür birimlerle girdiği yapısal ilişkiler içinde ortaya ...
  • Ozsoy, Gokhan; Temur, Ozlem Dogan; Turgut, Sedat (SPRINGER HEIDELBERG, TIERGARTENSTRASSE 17, D-69121 HEIDELBERG, GERMANY, 2019)
    An effective learning environment can be provided when teachers adopt metacognition-based teaching as a part of their course instructions. A well-developed metacognitive teaching approach can effectively develop students' ...
  • Aktepe, Vedat; Baspinar, Zuhal; Buyukkarci, Aysegul; Gunduz, Mevlut; Sulak, Suleyman Erkam (ESKISEHIR OSMANGAZI UNIV, FAC EDUCATION, ESKISEHIR OSMANGAZI UNIV, FAC EDUCATION, ESKISEHIR, 26480, TURKEY, 2019)
    This study, which aims to identify what values are significant for history teacher in teaching Turkish culture, was conducted based on qualitative research methods. Within this study, face to face interviews were done with ...
  • Ozmutlu, Emel Bayrak (CUKUROVA UNIV, BALCALI CAMPUS, ADANA, 01330, TURKEY, 2020)
    This study aimed to examine how the learning outcomes set in the mother tongue teaching curricula are distributed across the thinking skills they are intended to develop and in which contexts these thinking skills are ...
  • Abaci, S. H.; Cankaya, S.; Sahin, M. (PAKISTAN AGRICULTURAL SCIENTISTS FORUMUNIV VETERINARY & ANIMAL SCIENCES, LAHORE 00000, PAKISTAN, 2014)
    The aim of this study was to compare two different lactation curve models (Woodand cubic spline regression model in two knots: CSR1 and CSR2), and to find the best model that provided a good description of the first lactation ...
  • Bayat, Seher; Sarı, Demet; Zayimoğlu Öztürk, Filiz (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015)
    Bu çalışmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin çevre ile ilgili kavramları nasıl ifade ettikleri, bilgileri ve bu konudaki duyarlıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum ...
  • Cansız Aktaş, Meral; Yavuz Mumcu, Hayal (Eurasian Journal of Educational Research, 2015)
    Matematik dersinin öğrenilmesinde, öğrencinin bilişsel seviyesinin yanı sıra duyuşsal özellikleri de oldukça önemli bir faktördür. 2005 yılında değişen ve öğrencilerin bilişsel gelişiminin yanı sıra duyuşsal gelişimini ...
  • Cansız Aktaş, Meral; Mumcu, İlker; Yavuz Mumcu, Hayal (Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012)
    Gençlerimizin meslek liselerini tercih etmelerindeki nedenleri ortaya koymak, bu tercih ile onların matematik dersine yönelik akademik başarıları arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını incelemek ve meslek liselerine ...
  • Yavuz Mumcu, Hayal (Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015)
    6, 7 ve 8. sınıf seviyesindeki öğrencilerin ondalık kesirler konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının türlerini ve nedenlerini ortaya çıkarmak, varsa bu türler arasındaki ilişkiyi analiz etmek, ayrıca farklı sınıf ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account