DSpace Repository

Browsing Eğitim Bilimleri Fakültesi by Title

Browsing Eğitim Bilimleri Fakültesi by Title

Sort by: Order: Results:

  • Aydın, İlker; Torusdağ, Gülşen (Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2014)
    Altmışlı yıllardan itibaren ‘metin çözümlemesi’ alanında çeşitli yöntemler geliştirilmiş; kuramsal yaklaşımlar ve çeşitli metinler üzerinde gerçekleştirilen uygulamalar metne yeni açılardan bakılabileceğini göstermiştir. ...
  • Aydın, İlker (Türkbilig Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 2004)
    Üretici-dönüşümsel dilbilgisinin ilk evresinde geliştirilen ağaç çizim yöntemine dayalı bu araştırmada, farklı dil grupları içinde yer alan iki dilin, Türkçe ve Fransızca’nın sözdiziminde tümce ve öbek görünümlerini ele ...
  • Aydın, İlker (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009)
    Öznenin gerçekleştirdiği eylemden doğrudan etkilenen nesne tümcenin temel öğesidir; hiçbir zaman seçimlik öge olamaz. Özne ve nesne ile kurulan tümceler, çatı özellikleri açısından etken çatılıdırlar. Türkçede belirtili ...
  • Aydın, İlker (Dil Dergisi - Language Journal, 2011)
    Bu çalışmada, Rol ve Gönderim Dilbilgisi (RGD)nin kuramsal ilkeleri doğrultusunda Türkçedeki basit ve karmaşık ad öbekleri ele alınmaktadır. RGD sözdizimi, anlambilim ve edimbilim etkileşiminin farklı dilbilgisel dizgelerde ...
  • Aydın, İlker (V. Ulusal Frankofoni Kongresi, 2008)
    Tamlama, bir adın, anlamının türlü anlam ilgileriyle tamamlanması, belirtilmesi için, bir başka ad, adıl, sıfat ya da ilgeçle oluşturduğu birlikteliktir. Bir ad, bir başka adla ilgi kurarak, “evin işi”, “evin kedisi”; “ev ...
  • Demirtas-Zorbaz, Selen; Kizildag, Seval; Ulas-Kilic, Ozlem (MEMORIAL UNIV NEWFOUNDLAND, PO BOX 4200, ST JOHNS, NL A1C 5S7, CANADA, 2020)
    The unplanned events that individuals encounter throughout their lives may either positively or negatively impact their careers. Hence, the authors aimed to reveal what is perceived as chance in university students' career ...
  • Öztürk, Talip; Şahin, Alper (Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 2014)
    Bu çalışmada ilkokul 4.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan “Kültür ve Miras” öğrenme alanı içerisindeki 2. ünite olan “Geçmişimi Öğreniyorum” adlı ünitenin 5. ve 6. kazanımlarına yönelik etkinlikler ...
  • Özsoy, Gökhan (Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2008)
    Meta-cognition can be defined as one’s awareness of his/ her own cognitive processes and abilities to control these processes. Meta-cognition is an important factor for educating conscious individuals who are aware of ...
  • Sezer, Şenol (Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015)
    Bu araştırma nitel araştırma desenindedir. Araştırmanın amacı üstün yetenekli öğrencilerin sınıf içinde sergiledikleri olumsuz davranışlar ve yönetilmesine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Verilerin toplanmasında, ...
  • Ozmutlu, Emel Bayrak (UNIV DEUSTO-BILBAO, 2022)
    In this study, the aim was to complete an investigation based on the views of pre-service teachers taking a scientific research methods course grounded on the critical features of the research-based teacher education ...
  • Gundogdu, Yusuf Bahri (HITIT UNIV, FAC DIVINITY MIMAR SINAN MAH 3 CAD, CORUM, ANKARA, 00000, TURKEY, 2017)
    Considering the history of the republic, it can be said that 2012 is a turning point in terms of religious education in Turkey. Beginning from this date, for the religion lessons, the presence of which is still discussed, ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account