FAKÜLTELER: Recent submissions

  • Aydar, Deniz (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2014)
    Popüler kültür ve müzik konusuna yakla şımlar çe şitlidir. Bununla birlikte popüler kültürün müzikle birlikte geli şen ve müziğ i etkileyen yönleri mevcuttur. Bu anlamda popülerlik ba şlı baş ına bir kültür oluş turduğ u ...
  • Aydar, Deniz (Kütahya Güzel Sanatlar Derneği, 2013)
    İnsanın algılama biçimini, dünyaya bakışını şekillendiren ve değiştiren teknolojik gelişmeler, insanın varoluşu ile ilgili olan ana kavram kültürü, değiştirmiş, kültür, yığın denilen kitleler düzeyine indirgenip, farklı ...
  • Aydar, Deniz (Müzik Eğitimi Yayınları, 2015)
    Müzik ilk etapta her ne kadar sanat olarak gözükse de, aslen bir bilim dalıdır. Çünkü evrenin güzelliğini betimleyen bu sanat, tek başına ortaya çıkmaksızın, hayatın mitolojik, kültürel, tarihi, sosyolojik hatta ekonomik ...
  • Aydar, Deniz (Kütahya Güzel Sanatlar Derneği, 2012)
    Bu çalışmada, konuya giriş kapsamında, müzik ve sosyoloji kavramlarının genel incelemesi ve birlikte oluşturdukları altyapı itibar ı ile, müzik ve toplum ili kilerine bir bütün olarak bakılması gereğinden yola çıkılarak, ...
  • Aydar, Deniz (Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı, 2014)
    Cumhuriyet dönemindeki Türk Müziği yapılanmaları, ulusallık ve çağdaşlık boyutunda ele alınarak, sanat olmanın ötesinde, baskın bir müzik politikası şeklinde kendini göstermiştir. Kökeni Tanzimat dönemine dayanan tartışmalarla ...
  • Apaydınlı, Köksal (Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları, 2009)
    Bu araştırmanın amacı, AGSL’de okutulmakta olan MİOY derslerinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunları, bilimsel veri toplama teknikleri kullanarak saptamak ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri getirmektir. Böylece ...
  • YENER, Ahmet Serdar (2015)
    Kabaca bakıldığında köyler halk kültürünün, metropoller de elit kültürün üretildiği, şehirler ise her ikisinin korunup yaşatıldığı yerler olarak dikkat çeker. Geniş anlamdaki kültür terimini müzik sanatına indirgediğimizde ...
  • YENER, Ahmet Serdar (2013)
    Türk milleti, tarihsel süreç içerisinde kültürel aktarımını büyük ölçüde sözlü kültür vasıtasıyla sağlamıştır. Osmanlı zamanında bazı müzisyenlerin eserleri yazıya dökme (notaya alma) çalışmaları olmuş ancak bu uygulama ...
  • Karaduman, İrfan (Cumhuriyet Üniversitesi, 2016)
    Bu çalışmada, Siirt ili Pervari ilçesinden derlenen ritüel içi-ritüel dışı müzik pratikleri ele alınmıştır. İki bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, Pervari ilçesinin tarihî, coğrafî ve kültürel yönleri hakkında ...
  • Karaduman, İrfan (Cumhuriyet Üniversitesi, 2015)
    Güfte mecmuaları, Geleneksel Türk Müziği Tarihi açısından önemli yazılı kaynaklardır. XIX. Yüzyıla kadar meşk yönteminin uygulandığı müzik eğitiminde güfte mecmuaları önemli yer tutmaktadır. Günümüze kadar meşk yoluyla ...
  • Karaduman, İrfan (ARG MATBAACILIK, 2014)
    1937 yılında Sivas’ın Divriği ilçesine bağlı Çamağa köyünde doğan Feyzullah Çınar, ozanlık geleneğinin yoğun biçimde yaşandığı bir çevrede yetişmiş, 14–15 yaşlarında bağlama çalmaya başlamış ve 1966 yılında ilk plağını ...
  • Karaduman, İrfan (Asitan yayıncılık, 2010)
    Kerbela Sempozyumu kapsamında sunulan bildirilerin bilimsel yönden eleştirisinin yapılması ve bildirilerde yer alan ifadelerinin objektifliğinin değerlendirilmesi amacıyla hazırlanan bu müzakere bildiri metni, oturumun ...
  • Karaduman, İrfan (Cumhuriyet Üniversitesi, 2014)
    Türkler, müziği kültürün bir öğesi olarak yüzyıllarca muhafaza etmişlerdir. Bu durum Türklerin İslâmiyet’i kabûl etmeleri ile değişmiştir. Müslümanlaşan Türkler arasında, müziğin din açısından yeri bazı dönemlerde tartışılmış ...
  • Karaduman, İrfan (Kafkas Üniversitesi, 2014)
    Türk müziğinin kuramsal kaynakları arasında önde gelen edvârlar, 1000 yıllık müzik geleneğinin değişim çizgisini de gösteren kitaplardır. XV. yüzyılda makâm tanımlamalarında kullanılan makâm, âvâze, şûbe ve terkîb ...
  • Karaduman, İrfan (Buruciye Yayınları, 2011)
    Muzaffer Sarısözen Cumhuriyet döneminin önde gelen derlemecilerinden birisidir. türk halk müziği repertuvarında bine yakın türkünün derlemesini yapmış ve bunları çeşitli yönleriyle tasnif etmiştir. Bu çalışmada, Sarısözen'in ...
  • Karaduman, İrfan (İlke Yayıncılık, 2014)
    Telif bir çalışmanın ürünü olan bu külliyatla; hayatları, fikirleri ve eserleriyle topluma yön veren, çalışma yaptıkları farklı saha ve disiplinlerin seyrini şekillendiren örnek isimler, bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. ...
  • Karaduman, İrfan (Asitan Kitap, 2014)
    Çevriyazımı tamamlanan bu yazma eser, günümüz Türkçesine yakın olmasına rağmen yer yer anlaşılmayan kavramlar bulunmaktadır. Özellikle nesir bölümleri, zor anlaşılabileceği düşüncesi ile bir bölüm halinde, günümüz ...
  • Karaduman, İrfan (Cumhuriyet Üniversitesi, 2013)
    Sivas’ta göreve başladığım günden beri aklımda olan en önemli çalışma “Türküler Diyarı”nda derleme yapmaktı. 2004 yılında Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak göreve başladığım zaman, Sivas şehri ...
  • Karaduman, İrfan (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014)
    Geleneksel Türk Müziği’nde ezgi karakteri makâm anlayışı ile ortaya konmaktadır. Meşk sistemi içinde varlığını devam ettirmiş olan bu müzik türünde makâm anlayışı, yüzyıllar içinde doğal olarak değişikliğe uğramıştır. ...
  • Karaduman, İrfan (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014)
    Bu çalışma, Çamşıhı yöresinde ozanlık geleneğinin yeri, önemi ve Çamşıhı yöresinin en önemli ozanlarından biri olan Feyzullah Çınar’ın hayatını konu alarak, Feyzullah Çınar’ın 18 eserinin sözel yapısının çok boyutlu ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account