Günümüzde mekân, iletişim ve grafik tasarımın önemli bir ögesi haline
gelmiştir. İnsanlar günlük hayatlarında mekân içerisinde veya çevresinde sürekli
görsel mesajlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu görseller bulunduğu alanlarla
ilgili de mesaj iletmektedir. Bu görseller, mekânların içerikleri, bulunduğu alan ve
çevre hakkında mesaj vererek iletişimi gerçekleştirmektedir. Mekânlar, bulunduğu
yere göre kurum kimliği ve mekânın oluşumuna dair mesajlar iletmektedir. Grafik
tasarımda, mekânlardaki mesajları iletme konusunda kurumların kimliği ile ilgili
çalışmalarda bulunurlar. Bu çalışmaları oluştururken alanı kullanan grafik
tasarımcı, mekânın özelliklerini de planlamaya ve tasarıma katmaya
çalışmaktadırlar.
Kurumsal kimlik tasarımı kurumlar açısından ne kadar önemliyse mekânın
kimliğini oluşturmak da o kadar önemlidir. Bu anlamda ülkemizde mekân kimliği
oluşumuna gereken önem verilmemektedir. Mekânın tasarlanması, kimliğinin
oluşturulmasında grafik tasarımcılar rol almaktadırlar. Bu araştırmanın amacı
mekânda grafik tasarımın oluşumunu ve grafik tasarımcının rolünü irdelemek, bu
anlamda yapılan mevcut çalışmaları incelemektir.
Grafik tasarımcı gözüyle mekâna yeni bir gözle bakabilmek; mekâna ait
uygulamaların iç ve dış mekân, bilgilendirme grafiği, mekân içerisinde fotoğraf ve
piktogramların kullanımı tipografik çalışmalarında kentin yapısına görsel kimlik
kazandırdığını söyleyebiliriz. Mekândaki ögelerin işlev kazanmasında grafik
tasarımcının etkin rol oynadığı görülmüştür.
Today, space has become an important element of communication and
graphic design. People are constantly faced with visual messages in or around the
space in their daily lives. Images also convey a message about the places where
they are located. Visuals communicate by giving a message about the contents of
the spaces, the area and the environment. Spaces convey messages about the
identity of the institution and the formation of the space, according to its location.
Graphic design conveys messages in spaces by conducting studies on the identity
of institutions. The graphic designer, who uses the space while creating these
works, is trying to plan and add the features of the space to the design.
The more important the corporate identity design is for the institutions, the
more important it is to create the identity of the space. In this sense, the necessary
importance is not given to the formation of spatial identity in our country. Graphic
designers play a role in designing the space and creating its identity. The purpose
of this research is to examine the formation of graphic design in space and the role
of the graphic designer, and to examine the existing studies in this sense.
To be able to look at the space with a new perspective from a graphic
designer's point of view; we can say that the applications of the place, indoor and
outdoor, information graphics, the use of photographs and pictograms in the
space, give a visual identity to the structure of the city in typographic works. It
has been observed that the graphic designer plays an active role in the
functionalization of the elements in the space.