dc.contributor.advisor |
Özkeleş, Sercan |
|
dc.contributor.author |
Paşaoğlu, Ufukhan |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T11:49:01Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T11:49:01Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/697 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, yeniden armonilemede kullanılan teknikler ve bu tekniklerin
uygulanması sürecinde kullanılan çeşitli yaklaşımların incelenmesi ve tespit
edilmesi amaçlanmıştır. Konu hakkında Türkçe dilinde yazılmış ilk çalışma
olmasının yanı sıra kullanılabilecek çeşitli tekniklerin aşamalar halinde gösterilmiş
olması bu çalışmayı önemli kılan sebeplerdendir.
Çalışmanın ilk bölümünde çoksesli müziğin tarihsel süreç içerisindeki
gelişim ve değişimleri hakkında bilgi verilmiş ve yeniden armonileme kavramı
kısaca tanıtılmıştır. İkinci bölümünde ise yeniden armonileme kapsamında
kullanılabilecek olan teknikler ve yaklaşımlar kuramsal çerçevede ele alınmıştır.
Nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi yoluyla elde edilen
veriler ışığında çalışmanın kuramsal yapısı oluşturulmuş, toplanan verilerin
çözümlenmesinde ise görsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Yeniden
armonilemede kullanılan teknikler klasik armoni, çağdaş dönem armonisi ve caz
armonisi olmak üzere üç temel başlıkta aşamalı olarak gösterilmiştir. Bulguların
görsel analiz yöntemine göre açıklanmasıyla yeniden armonilemede kullanılan
çeşitli armonileme tekniklerinin ayrı ayrı veya bir arada kullanılabildiği sonuçlarına
ulaşılmıştır. Araştırmanın ulaştığı sonuçlar neticesinde yeniden armonilemede
kullanılan tekniklerin doğaçlama tekniklerinde, müzik eğitiminde, akademik
çalışmalarda ve çeşitli deneysel araştırmalarda kullanılması önerilmiştir. |
en_US |
dc.description.abstract |
In this study, it is aimed to examine and identify the techniques used in reharmonization and the various approaches used in the process of implementing
these techniques. It is important to show the various techniques that can be used in
stages and to be the first study written in Turkish.
In the first part of the study, information was given about the development
and changes of polyphonic music in the historical process and the concept of reharmonization was briefly introduced. In the second part, the techniques and
approaches that can be used within the scope of re-harmonization are discussed in
the theoretical framework.
The theoretical structure of the study was established in the light of the data
obtained from qualitative research techniques through document review; visual
analysis method was used in the analysis of the collected data. The techniques used
in re-harmonization are shown gradually in three main topics: classical harmony,
contemporary harmony and jazz harmony. By explaining the findings according to
the visual analysis method, it was concluded that various harmonization techniques
used in re-harmonization can be used separately or together. As a result of the
results of the research, it was proposed that the techniques used in re-harmonization
be used in improvisational techniques, music education, academic studies and
various experimental researches. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Reharmonization, jazz harmony, classical harmony,Yeniden armonileme, caz armonisi, klasik armoni |
en_US |
dc.title |
Yeniden Armonilemede Kullanılan Teknikler |
en_US |
dc.title.alternative |
Technıques Used In Reharmonızatıon |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2845-5667 |
en_US |