Müzik, tiyatro disiplininin vazgeçilmez bir parçasıdır. Tiyatro/oyunculuk
eğitiminde de müzik, oyuncu adayının profesyonel mesleki yaşantısı için
yadsınamaz bir önem taşımaktadır. Bu araştırma ise, Tiyatro/oyunculuk
bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerdeki müzikle ilgili derslerden edinilmesi
gereken becerilerin tiyatro eğitiminin gereklilikleri doğrultusunda gerçekleştirme
düzeylerinin saptanması açısından önemlidir. Araştırma, tiyatro/oyunculuk bölümü
öğretim elemanlarının müzik derslerine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesine
yönelik genel tarama modelinde betimsel bir çalışma olup, araştırmada amaçlı
örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada,
veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Lisans Düzeyinde
Eğitim Veren Tiyatro/Oyunculuk Bölümlerindeki Öğretim Elemanlarının Müzik
İle İlgili Derslere İlişkin Görüşleri” anket formu kullanılmıştır. Araştırmada elde
edilen veriler, IBM SPSS Statistics 26 programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda öğretim elemanlarının, tiyatro/oyunculuk lisans öğretim
programlarında yürütülen müzik derslerinin içeriğine ve süresine,
tiyatro/oyunculuk lisans öğretim programlarında müzik derslerini yürüten öğretim
elemanlarının nicelik ve nitelik durumlarına ve tiyatro/oyunculuk alanında öğrenim
gören lisans öğrencilerinin müziksel becerilerini profesyonel oyunculuk
performansına dönüştürmesine ilişkin görüşlerine yönelik değerlendirmelere yer
verilmiştir.
In addition to its being an integral part of the Theater Studies, the music has
an incontrovertible place in the professional career of the actor/actress candidate
during his/her Theater and Performance education. This study is essential to
determine the level of the actualization of the competencies which should be gained
from the music related lessons among the students who have been studying at
the Theater and Performance education programs in accordance with the necessities
of the Theater and Performance education. This is a descriptive study of the general
survey model which is aimed at determining the remarks of the Theater and
Performance education instructors about the musical lessons; the criterion based
purposive sampling method has been employed. In this study, the survey “The
İnstructors' Remarks At The Theater And Performance Studies Undergraduate
Programs About The Musical Lessons”, which is developed by the researcher, has
been used as the data collection tool. The collected data have been analyzed
with IBM SPSS Statistics 26. At the result of the research, the evaluations of the
instructors’ remarks about the musical lessons’ content and duration which are
conducted at the Theater and Performance studies undergraduate programs, the
quality and the quantity status of the instructors who are conducting the musical
lesson at the Theater and Performance studies undergraduate programs and
converting the musical competencies to the professional performance of the
students who have been studying the Theater and Performance studies