Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde
ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir.
Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Giresun ili merkez
ilçesindeki 5 ilkokulda görev yapmakta olan 14 kadın, 16 erkek olmak üzere
toplam 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın verileri alan yazın
taraması yapılarak uzmanlarla yapılan görüşmeler sonrasında oluşturulmuş 4 açık
uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır.
Verilerin toplanmasında ses kayıtları ve notlar alınmıştır. Verilerin analizinde
içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde ilk olarak kodlama
yapılmış, ana temalar ve alt temalar oluşturulmuş, sağlaması yapılarak
raporlaştırılmıştır.
Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin uzaktan eğitimde ölçme
değerlendirme işlemini çoğunlukla soru cevap yöntemi kullanarak, ödevlendirme
yaparak ve derse katılımlarına göre gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Katılımcılar ölçme değerlendirmeyi büyük çoğunlukla kazanımların kavranma
durumunu kontrol etmek, öğrencilerin seviyelerini görmek için gerçekleştirdikleri
belirtmiştir. Katılımcıların ölçme değerlendirmede en çok karşılaştıkları
güçlüklerin büyük çoğunluğunun teknoloji kaynaklı, veli kaynaklı ve öğrenciden
kaynaklı sorunlar olduğu saptanmıştır. Katılımcılara uzaktan eğitimde ölçme ve
değerlendirme süreçlerine ilişkin görüş ve önerileri sorulduğunda yeni bir dijital
platform oluşturulması, Web2 araçlarının kullanımın yaygınlaştırılması ve sürecin
öğretmen veli işbirliği içinde gerçekleştirilmesi ile ilgili görüş bildirdikleri
görülmüştür.
The purpose of this research is to examine the opinions of primary school
teachers about measurement and evaluation practices in the distance education
process.The sample of the research consists of 30 classroom teachers, 14 female
and 16 male, working in 5 primary schools in the central district of Giresun in the
2020-2021 academic year. Case study, one of the qualitative research designs, was
used in the research. The data of the research was created by scanning the
literature, and after the interviews with the experts, they were collected through a
semi-structured interview form consisting of 4 open ended questions. Audio
recordings and notes were taken in data collection. Content analysis method was
used in the analysis of the data. In the analysis of the data, firstly, coding was
done, main themes and sub-themes were created and reported by verifying.
As a result of the research, it was concluded that the teachers evaluated the
measurement and evaluation process in distance education mostly by using the
question and answer method, giving homework and observing the students'
participation in the lesson. It was understood that the participants mostly carried
out assessment and evaluation in order to control the comprehension of the
achievements and to determine the level of the students. It was determined that the
majority of the difficulties that the participants encountered most in assessment
and evaluation were technology-related, parent-based and student-based
problems. When the participants were asked for their opinions and suggestions
about the measurement and evaluation processes in distance education, it was seen
that they expressed their opinions about the creation of a new digital platform, the
widespread use of web2 tools, and the realization of the process in cooperation
with teachers and parents.