DSpace Repository

Öğrencilerdeki İki Dillilik Olgusunun Fen Bilgisi Ders Başarısı ile İlişkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mutlu, Hasan Hüseyin
dc.contributor.advisor Türkiş, Sevda
dc.contributor.author Öğmen, Kader
dc.date.accessioned 2022-08-09T06:23:34Z
dc.date.available 2022-08-09T06:23:34Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/67
dc.description.abstract Bu araştırmada 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Diyarbakır İli’nin Çermik İlçesi’ndeki anadilleri, eğitim aldıkları dilden farklılık gösteren ve Ordu İli Çamaş ilçesinde anadili ile eğitim gören ortaokul 5. sınıf öğrencisi 67 kişi ile çalışılmıştır. Çalışmada anadilinde eğitim gören öğrenciler ile anadilinden farklı bir dilde eğitim gören öğrencilerin Fen Bilimleri dersi ders başarıları ve okuduğunu anlama başarıları incelenmiştir. Cinsiyet değişkeninin tek dilli ve iki dilli öğrencilerin okuduğunu anlama başarıları ve fen başarıları üzerinde bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anadili farklı öğrencinlerin Fen Bilimleri ders başarısı ile okuduğunu anlama başarısı arasında pozitif yönlü ve yüksek düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract In this study, 67 middle school 5th grade students whose mother tongue is different from the language they are taught in Çermik district of Diyarbakır in the 2019-2020 academic year and are educated with their mother tongue in the town of Camas, Ordu. In the study, the success of the Science course and reading comprehension of the students studying in their mother tongue and those studying in a language other than their mother tongue were examined in the study. It was revealed that gender does not have an effect on the reading comprehension and science achievement of monolingual and bilingual students. It was concluded that there is a positive and hing level relationship between the success of the science courses of students with different native languages and their reading comprehension. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Anadil, Tek Dillilik, İki Dillilik, Fen Eğitimi. en_US
dc.subject Mother Tongue, Monolingualism, Bilingualism, Science Education. en_US
dc.title Öğrencilerdeki İki Dillilik Olgusunun Fen Bilgisi Ders Başarısı ile İlişkisi en_US
dc.title.alternative The Relatıonshıp Of Bılıngualıty Of Students Wıth The Achıevement Of Scıence Course en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-1853-8437 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-9082-709X en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account