DSpace Repository

Kutu Oyunları ve Grafik Tasarım; “Ayan” Kutu Oyunu Tasarımı Önerisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yücel, Adem
dc.contributor.author Ağıl, Harun
dc.date.accessioned 2022-08-11T11:35:31Z
dc.date.available 2022-08-11T11:35:31Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/679
dc.description.abstract Geçmişten günümüze kadar her toplumda pek çok oyun türü oynanmaktadır. Oyun kavramının ne olduğunu ortaya koymak için ilgili kaynaklardan yapılan araştırmalarla oyun ve tasarım kavramlarına yer verilmiş, kutu oyunları hakkında bilgi sağlanmıştır. Bunlardan bazıları günümüzde pek yaygın olmasa da hala hayatımızdaki yerini sürdürmektedir. Günümüzde sadece eğlenmeye yarayan araçlar olarak görülen kutu oyunları, tarih boyunca kültürel, sosyal ve dini açından izler taşımaktadır. Tarihsel süreçte ortaya çıkan kutu oyunlarının farklı kültürlerle nasıl bir etkileşime girdikleri anlatılmıştır. Çalışma özelinde tasarlanan uygulama, grafik tasarım ilkelerine bağlı illüstrasyonlarla kutu oyun niteliklerini taşıyan Osmanlı temalı tarih oyunu olarak sunulmuştur. Tasarlanan uygulama için anket hazırlanmış ve oyunu deneyimleyen kişilere yapılmıştır. Anketten elde edilen verilerle sonuç ve önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışmanın amacı, Türk tarihini yansıtan kutu oyunlarının azlığı sebebi ile grafik tasarım ilkelerine bağlı bir kutu oyun önerisinde bulunularak Türk kültürünü yansıtan, uygulamalı bir şekilde anlatmayı ve bilgilendirmeyi hedefleyen tasarım önerisinde bulunmaktır. en_US
dc.description.abstract From past to present, many types of games are played in society. In order to reveal what the concept of game is, the concepts of game and design are included with the researches made from related sources, and information about board games is provided. Although some of them are not very common today, they are still in our lives. Board games, which are seen only as tools for entertainment today, have shown cultural, social and religious traces throughout history. It is explained how board games that emerged in the historical process interact with different cultures. The application, which was designed specific to the study, was presented as an Ottoman-themed history game with the characteristics of a board game with illustrations based on graphic design principles. A questionnaire was prepared for the designed application and conducted to the people who experienced the game. Results and suggestions were made with the data obtained from the survey. The aim of this study is to propose a design that reflects Turkish culture, aims to explain and inform in a practical way, by suggesting a board game based on graphic design principles, due to the scarcity of board games reflecting Turkish history. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Game, board game, game design, illustration, graphic design,Oyun, kutu oyunu, oyun tasarımı, illüstrasyon, grafik tasarım en_US
dc.title Kutu Oyunları ve Grafik Tasarım; “Ayan” Kutu Oyunu Tasarımı Önerisi en_US
dc.title.alternative Box Games And Graphıc Desıgn; “Ayan” Box Game Desıgn Proposal en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-5038-882X en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account