DSpace Repository

Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Özay, Gökhan
dc.contributor.author Karataş Duygu, Kır
dc.date.accessioned 2022-08-11T10:23:58Z
dc.date.available 2022-08-11T10:23:58Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/619
dc.description.abstract Sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimi hakkındaki görüşlerinin incelenmesi, öğrenme güçlüğü hakkındaki bilgi düzeyinin belirlenmesi, öğrenciyi doğru bir biçimde tanılayarak doğru eğitimin verilmesi ve değerlendirilmesi adına önem taşımaktadır. Bu bağlamda sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi, eksiklerin ortaya koyulması ve hangi çalışmaların yapılması gerektiğini belirlemek açısından önemlidir. Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimine yönelik görüşlerin belirlenmesinin hedeflendiği bu çalışmada nitel araştırma modeli içerisinde yer alan “temel araştırma yöntemi” kullanılmıştır. Veriler görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Katılımcıların görüşlerini almak için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiş ve araştırma sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır. Belirlenen temalar doğrultusunda veriler analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimine yönelik görüşlerinin bireye yönelik ve öğrenmeye dayalı görüş bildirdikleri ancak sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğü hakkında mesleki görüşlerinin yetersiz olduğu sonucu elde edilmiştir. İlgili sonuca son bölümde ayrıntılı yer verilmiştir. en_US
dc.description.abstract Examining the opinions of classroom teachers about the education of students with learning difficulties is important in terms of determining the level of knowledge about learning disability and providing and evaluating the correct education by identifying the student correctly. In this context, determining the opinions of classroom teachers about the education of students with learning difficulties is important in terms of revealing the deficiencies and which studies should be done. In this study, which aims to determine the views on the education of students with learning disabilities, the "basic research method", which is included in the qualitative research model, was used. The data were obtained by interview method. A semi-structured interview form prepared by the researcher was used to get the opinions of the participants. The obtained data were evaluated by content analysis method and it was tried to find answers to the research questions. The data were analyzed in line with the determined themes. In the study, it was concluded that the opinions of the teachers on the education of students with learning disabilities were individual-oriented and based on learning, but the professional views of the classroom teachers about the learning disability were insufficient. The relevant result is given in detail in the last section. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Learning Difficulty, Dyslexia, Dysgraphia, Dyscalculia, Classroom Teacher,Öğrenme Güçlüğü, Disleksi, Disgrafi, Diskalkuli, Sınıf Öğretmeni en_US
dc.title Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Analysıs Of Classroom Teachers 'Opınıons About The Educatıon Of Students Wıth Learnıng Dıffıcultıes en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-1250-624X en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account