Sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimi
hakkındaki görüşlerinin incelenmesi, öğrenme güçlüğü hakkındaki bilgi düzeyinin
belirlenmesi, öğrenciyi doğru bir biçimde tanılayarak doğru eğitimin verilmesi ve
değerlendirilmesi adına önem taşımaktadır. Bu bağlamda sınıf öğretmenlerinin
öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi,
eksiklerin ortaya koyulması ve hangi çalışmaların yapılması gerektiğini belirlemek
açısından önemlidir. Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimine yönelik
görüşlerin belirlenmesinin hedeflendiği bu çalışmada nitel araştırma modeli
içerisinde yer alan “temel araştırma yöntemi” kullanılmıştır. Veriler görüşme
yöntemi ile elde edilmiştir. Katılımcıların görüşlerini almak için araştırmacı
tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde
edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiş ve araştırma sorularına
cevap bulunmaya çalışılmıştır. Belirlenen temalar doğrultusunda veriler analiz
edilmiştir.
Araştırmada, öğretmenlerin öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimine
yönelik görüşlerinin bireye yönelik ve öğrenmeye dayalı görüş bildirdikleri ancak
sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğü hakkında mesleki görüşlerinin yetersiz
olduğu sonucu elde edilmiştir. İlgili sonuca son bölümde ayrıntılı yer verilmiştir.
Examining the opinions of classroom teachers about the education of
students with learning difficulties is important in terms of determining the level of
knowledge about learning disability and providing and evaluating the correct
education by identifying the student correctly. In this context, determining the
opinions of classroom teachers about the education of students with learning
difficulties is important in terms of revealing the deficiencies and which studies
should be done. In this study, which aims to determine the views on the education
of students with learning disabilities, the "basic research method", which is included
in the qualitative research model, was used. The data were obtained by interview
method. A semi-structured interview form prepared by the researcher was used to
get the opinions of the participants. The obtained data were evaluated by content
analysis method and it was tried to find answers to the research questions. The data
were analyzed in line with the determined themes.
In the study, it was concluded that the opinions of the teachers on the
education of students with learning disabilities were individual-oriented and based
on learning, but the professional views of the classroom teachers about the learning
disability were insufficient. The relevant result is given in detail in the last section.