dc.contributor.advisor |
Sarıboğa Akca, Bahar |
|
dc.contributor.author |
Ekiz, Damla |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T10:22:59Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T10:22:59Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.date.submitted |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/617 |
|
dc.description.abstract |
İzlenimcilik, 19. yüzyılın ikinci yarısı ve 20. yüzyılın ilk çeyreğinde modern
sanat akımlarının temellerinin atıldığı, önemli sanatçıların yetiştiği Fransa’da
ortaya çıkmış ve etkisi tüm dünyaya yayılmış bir akımdır. İzlenimcilik akımı başta
resim sanatı olmak üzere birçok sanat alanında kendini göstermiştir. Fransız besteci
Claude Debussy’nin öncülüğünde ise bu akım müzikte de kendine yer bulmuş ve
yeni bir dönemin başlamasına sebep olmuştur. Müzikte izlenimciliği yaratan ve
çağdaş dönem müziğinin ilk adımlarını atan Debussy’nin müzik stili kendinden
sonra gelen bestecilere de örnek olmuştur. Debussy, yapmış olduğu çalışmalarda
özellikle mistik bir çalgı olması bakımından flüt çalgısına önemli ölçüde yer
vermiştir. Alman çalgı yapımcısı Theobald Boehm’ün flütü geliştirmesi ve
değiştirmesinden sonra yeni tasarlanan flütün repertuvar gelişimi hususunda da
izlenimcilik akımının önemli katkıları olduğu görülmektedir. Bu bağlamda yeni
tasarlanan flüt için Debussy’nin flüt çalışmaları, repertuvarın gelişmesi ve
bestecilere öncülük etmesi açısından önemlidir. Müzik tarihinde diğer izlenimcilik
akımı bestecileri ise Maurice Ravel, Paul Dukas, Jhon Alden Carpenter, Isaac
Albeniz, Manuel de Falla, Ottorino Respighi, Albert Roussel, Charles Tomlinson
Griffes olarak bilinmektedir. Bu besteciler yapmış oldukları çalışmalarla akıma ve
flüt repertuvarına katkı sağlamışlardır. Dolayısıyla bu çalışmada izlenimcilik akımı,
bu akımın müzikteki etkisi ve bestecileri, izlenimcilik akımının flüt repertuvarına
yansıyan çalışmalarının teknik yapıları analiz edilmiş ve teknik zorlukları olan
pasajların geliştirilmesi için ilgili teknik egzersizler belirlenmiş ve öneri olarak
sunulmuştur. Araştırma betimsel bir çalışma olup, nitel araştırma yöntemlerinden
genel tarama modeli ile kullanılmıştır. |
en_US |
dc.description.abstract |
Impressionism is a movement that emerged in France, where the
foundations of modern art movements were laid in the second half of the 19th
century and in the first quarter of the 20th century, and where important artists were
trained, and its influence spread all over the world. Under the leadership of the
French composer Claude Debussy, this movement also found its place in music and
caused a new era to begin. Debussy's musical style, who created impressionism in
music and took the first steps in contemporary music, set an example for composers
who came after him. Debussy's flute studies for the flute, which was also designed
for the repertoire development of the newly designed flute, especially after the
development and modification of the flute by a mystical instrument maker Theobald
Boehm, Debussy's flute studies are important in terms of the development of the
repertoire and leading the composers. Other impressionist composers in the history
of music are known as Maurice Ravel, Paul Dukas, John Alden Carpenter, Isaac
Albeniz, Manuel de Falla, Ottorino Respighi, Albert Roussel, Charles Tomlinson
Griffes. These composers contributed to the movement and flute repertoire with
their works. Therefore, in this study, the technical structures of the works of the
Impressionism movement, which are reflected in the flute repertoire, have been
analyzed and the relevant technical structures of the exercises for the development
of the passages with technical difficulties have been determined and presented as
suggestions. The research is a descriptive study and was used with the general
survey model, one of the qualitative research methods |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
İzlenimcilik Akımı, Flüt, Repertuvar,The impressionist movement, flute, repertoire |
en_US |
dc.title |
İzlenimcilik Akımı ve Flüt Repertuvarına Etkileri |
en_US |
dc.title.alternative |
Reflections Of Impressionism İn Flute Repertory |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0902-344X |
en_US |