DSpace Repository

Üniversite Öğrencilerinin Romantik İlişkilerinde Kendilerini Açma Düzeyleri Ve Kıskançlıklarının İletişim Tepkilerine Göre Değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Karaman, Ömer
dc.contributor.author Nazlı, Emine
dc.date.accessioned 2022-08-11T09:36:27Z
dc.date.available 2022-08-11T09:36:27Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/592
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde romantik ilişkide kendini açma düzeyi ile kıskançlık karşısında gösterilen iletişim tepkileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Romantik ilişkide kendini açma düzeyi ile kıskançlık karşısında gösterilen iletişim tepkileri arasındaki ilişkinin cinsiyet, ilişki uzunluğu ve ilişki deneyimine göre değişkenliğinin incelenmesi alt amaçları oluşturmaktadır. Çalışma grubu 81’i erkek, 179’u kadın olmak üzere 260 kişiden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Romantik İlişkide Kendini Açma Düzeyi Ölçeği ve Kıskançlık Karşısında Gösterilen İletişim Tepkileri Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.00 paket programından yararlanılmıştır. Bulgulara göre, üniversite öğrencilerinin romantik ilişkide kendini açma düzeyleri ile kıskançlıkta yapıcı iletişim tepkileri arasında olumlu ve anlamlı bir ilişki vardır. Romantik ilişkide kendini açma düzeyleri toplam puanı ile yıkıcıkaçıngan iletişim tepkileri arasında olumsuz ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Romantik ilişkide kendini açma düzeyi toplam puanı ile kıskançlıkta rakip odaklı iletişim tepkileri arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Romantik ilişkide kendini açma düzeyi toplam puanı cinsiyet, ilişki sayısı ve ilişki süresine göre anlamlı bir değişiklik göstermemektedir. Kıskançlıkta gösterilen yapıcı iletişim tepkilerinde cinsiyet ve ilişki sayısına göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapıcı iletişim tepkilerinde, ilişki süresine göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Yıkıcı- kaçıngan iletişim tepkilerinde cinsiyete, ilişki sayısına ve ilişki süresine göre anlamlı bir farklılık yoktur. Rakip odaklı iletişim tepkilerinin kadın öğrencilerde daha düşük olduğu görülmüştür. Rakip odaklı iletişim tepkileri ilişki sayısına ve ilişki süresine göre anlamlı bir değişiklik göstermemektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar literatür ışığında tartışılmış ve sonraki çalışmalar için öneriler sunulmuştur. en_US
dc.description.abstract The purpose of this research is to examine the relationship between the level of university students' self disclouse in romantic relationship with the communication responses shown in the face of jealousy. Examining the variability of the relationship between the level of self disclouse in a romantic relationship and the communication responses shown in the face of jealousy according to gender, relationship duration and relationship experience constitutes subobjectives. The study group consists of 260 people, including 81 males and 179 females. Personal Information Form, Self- Disclosure in Romantic Relationship Scale and Communication Reactions Against Jealousy Scale were used to collect data. The SPSS 25.00 package program was used in the analyze of the data. According to the findings, there is a positive and significant correlation between university students' levels of self- disclosure in romantic relationship and constructive communication responses in jealousy. The overall score of selfdisclosure levels in romantic relationships with destructive- avoidant communication reactions in jealousy are found to have a negative and significant correlation. There is no significant relationship between the overall score of selfdisclosure in romantic relationships and rival- focused communication responses in jealousy. The overall score of the level of self- disclosure in romantic relationship does not show a significant difference according to gender, number and duration of relationship. According to gender and number of relationships, there is no significant difference in the constructive communication response indicated in jealousy. According to the duration of the relationship, there is significant difference in constructive communication responses. There is no significant difference in destructive- avoidant communication reactions according to gender, number of relationships and duration of relationship. Female students have scored lower on rival- focused communication responses in jealousy. Rival- focused communication reactions do not show a significant change according to the number of relationships and the duration of the relationship. The results obtained from the research were discussed in the light of the literature and recommendations were presented for subsequent studies. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Romantic relationship, self- disclosure, jealousy, the communicative responses to jealousy,Romantik ilişki, kendini açma, kıskançlık, kıskançlık karşısında gösterilen iletişim tepkileri en_US
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Romantik İlişkilerinde Kendilerini Açma Düzeyleri Ve Kıskançlıklarının İletişim Tepkilerine Göre Değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative The Evaluatıon Of Unıversıty Students' Levels Of Self Dısclosure In Romantıc Relatıonshıps And Theır Jealousy Accordıng To Communıcatıon Reactıons en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-1363-7548 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account