DSpace Repository

Üniversitelerin Müzikle İlgili Bölümlerinde Ses Eğitimi Derslerine Yönelik Yaratıcı Drama Etkinlikleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Özkeleş, Sercan
dc.contributor.author Türkmen Akkaş, Ayşe
dc.date.accessioned 2024-10-16T13:34:07Z
dc.date.available 2024-10-16T13:34:07Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5567
dc.description.abstract Bu yüksek lisans tezi, üniversitelerin müzikle ilgili bölümlerinde verilen ses eğitimi derslerinde yönelik yaratıcı drama etkinlikleri tasarlamayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, ses eğitiminin bazı başlıkları olan insan sesi, nefes kontrolü, postür, artikülasyon, dil/konuşma, rejistir geçişleri, rezonans, fonasyon ve vokal söyleme teknikleri gibi konuları kapsayan on bir farklı konuda yaratıcı drama etkinlikleri geliştirilmiştir. Her bir etkinlik, belirli bir ses eğitimi konu başlığına odaklanarak, öğrencilerin bu konuları uygulamalar yoluyla öğrenmelerini kolaylaştırmayı hedeflemiştir. Çalışma, genel tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak tasarlanmış ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda, yaratıcı drama, ses eğitimi konularında mevcut literatür taranmış ve ilgili kaynaklar incelenmiştir. Yaratıcı drama tekniklerinin ses eğitimi derslerine entegrasyonu üzerine yapılan literatür taraması sonucunda, ses eğitimi derslerinde kullanılabilecek çeşitli yaratıcı drama etkinlikleri tasarlanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma, yaratıcı drama etkinliklerinin ses eğitimi derslerinde kullanılmasına yönelik bulguları teorik olarak ortaya koymuştur. Eğitimde yaratıcı drama yönteminin, ses eğitimi derslerine entegre edilmesiyle, öğrencilerin öğrenme süreçlerinin daha interaktif, eğlenceli ve etkili hale gelebileceği öne sürülmüştür. Bu çalışma, ses eğitimi derslerinde yenilikçi ve etkili öğretim materyalleri oluşturmayı hedefleyerek ve yaratıcı drama tekniklerinin ses eğitimi derslerine entegrasyonunun önemini vurgulamaktadır. en_US
dc.description.abstract This master's thesis aims to design creative drama activities for voice education courses given in music departments of universities. Within the scope of the study, eleven different creative drama activities were developed covering topics such as human voice, breathing control, postüre, articulation, language/speech, rejistir transitions, resonance, phonation and vocal singing techniques, which are some of the topics of voice training. Each activity focuses on a specific vocal education topic and aims to facilitate students' learning of these topics through practices. The study was designed as a descriptive study in the general scanning model and the document analysis method was used. In this context, the existing literature on creative drama and voice training was scanned and relevant resources were examined. As a result of the literature review on the integration of creative drama techniques into voice education lessons, various creative drama activities that can be used in voice education lessons have been designed. As a result, this study theoretically revealed the findings regarding the use of creative drama activities in voice training lessons. It has been suggested that by integrating the creative drama method in education into voice training courses, students' learning processes can become more interactive, entertaining and effective. This study aims to create innovative and effective teaching materials in voice education lessons and emphasizes the importance of integrating creative drama techniques into voice education lessons. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yaratıcı Drama, Ses Eğitimi, Nefes Kontrolü, Postür, Söyleme Teknikleri, Yaratıcı Drama Etkinlikleri en_US
dc.subject Creative Drama, Voice Training, Breath Control, Postüre, Speaking Techniques, Creative Drama Activities en_US
dc.title Üniversitelerin Müzikle İlgili Bölümlerinde Ses Eğitimi Derslerine Yönelik Yaratıcı Drama Etkinlikleri en_US
dc.title.alternative The Effect of Creative Drama Method in Teaching Basic Elements of Voice Training en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-2845-5667 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-2080-0764 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account