DSpace Repository

7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Algoritmik Düşünme Süreçlerinde Yaşadıkları Zorlukların Matematiksel Süreç Becerileri Ekseninde İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yavuz Mumcu, Hayal
dc.contributor.author Korkmaz Bal, Esra
dc.date.accessioned 2024-10-16T13:22:17Z
dc.date.available 2024-10-16T13:22:17Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5532
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin algoritmik düşünme süreçlerinde yaşadıkları zorlukların matematiksel süreç becerileri ekseninde incelenmesidir. Araştırma iki aşamada yürütülmüş olup, ilk aşamada öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerini ölçmeye yönelik bir test geliştirilmiş, ikinci aşamada ise araştırma problemlerine yanıt bulmak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu bir devlet okulunun 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören sekiz öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğrencilerin tespitinde, uygun ve ölçüt örnekleme yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Algoritmik Düşünme Beceri Testi, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğrencilerin yazılı yanıtlarından oluşan dokümanlar kullanılmıştır. Öğrencilerin matematiksel süreç becerilerinin değerlendirilebilmesi amacıyla araştırmacılar tarafından muhakeme, ilişkilendirme ve iletişim becerilerine yönelik oluşturulan göstergeler kullanılmış ve öğrenci performansları yeterli, kısmen yeterli ve yetersiz olarak kodlanmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin algoritmik düşünme düzeylerinin genel olarak kısmen yeterli düzeyde olduğu, bununla birlikte sekizinci sınıf öğrencilerinin yedinci sınıflara nazaran algoritmik düşünme süreçlerinde daha iyi performans gösterdikleri sonucu elde edilmiştir. Algoritmik düşünme süreçlerinde öğrencilerin muhakeme, ilişkilendirme ve iletişim becerilerini kullanım düzeylerinin genel olarak yetersiz düzeyde olduğu, iletişim süreçlerinde gösterdikleri performansların ise diğer becerilere nazaran daha iyi olduğu görülmüştür. Öğrenciler muhakeme süreçlerinde en III çok verilen problem durumunu tüm bileşenleri göz önüne alarak analiz edebilmede, ilişkilendirme süreçlerinde algoritmalar(yönergeler) ve problemin çözümüne yönelik olarak istenen durum arasında ilişki kurmada, iletişim süreçlerinde ise soruda yazılı veya görsel olarak sunulan algoritmaları anlamlandırma ve düşüncelerini ve matematiksel fikirlerini sözel ve yazılı olarak ifade etmede güçlük çekmişlerdir. Elde edilen tüm veriler birlikte yorumlandığında öğrencilerin genel olarak problem durumlarında verilen algoritmaları çözüm süreci ile ilişkilendiremedikleri ve problemin çözümü için kullanacakları yolu belirlemede güçlük çektikleri gözlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bu sonuçlara bağlı olarak matematik öğrenme ortamlarına ve konuyla ilgili yürütülecek farklı bilimsel çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.description.tableofcontents The aim of this study is to examine the difficulties experienced by 7th and 8th grade students in algorithmic thinking processes in terms of mathematical process skills. The research was conducted in two stages; in the first stage, a test was developed to measure students' algorithmic thinking skills, and in the second stage, the case study method, one of the qualitative research methods, was used to find answers to the research problems. The study group consisted of eight students who were selected from the 7th and 8th grade students of a public school using a combination of convenience and criterion sampling methods. In the study, Algorithmic Thinking Skills Test, semi-structured interviews and documents consisting of written responses of students were used as data collection tools. In order to evaluate the mathematical process skills of the students, indicators created by the researchers for reasoning, connection and communication skills were used and student performances were coded as adequate, partially adequate and inadequate. As a result of the study, it was concluded that the algorithmic thinking levels of the students were at a partially adequate level in general, however, eighth grade students performed better in algorithmic thinking processes than seventh grade students. In algorithmic thinking processes, students' use of reasoning, connecting and communication skills was generally inadequate, while their performance in communication processes was better than in other skills. In reasoning processes, students had the most difficulty in analyzing the given problem situation by considering all the components, in connection processes they had difficulty in establishing a relationship between algorithms (instructions) and the desired situation for solving the problem, and in communication processes they had difficulty in understanding the algorithms presented in written or visual form in the question and expressing their thoughts and mathematical ideas verbally and in writing. When all the data obtained were interpreted together, it was observed that students generally could not associate the algorithms given in the problem situations with the solution process and had difficulty in determining the method they would use to solve the problem. Based on the results obtained from the research, suggestions were made for mathematics learning environments and different scientific studies to be conducted on the subject. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Algoritmik Düşünme, Bilgi İşlemsel Düşünme, Matematiksel Süreç Becerileri en_US
dc.subject Algorithmic Thinking, Computational Thinking, Mathematical Process Skills en_US
dc.title 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Algoritmik Düşünme Süreçlerinde Yaşadıkları Zorlukların Matematiksel Süreç Becerileri Ekseninde İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of the Difficulties Experienced by 7th and 8th Grade Students in Their Algoritmic Thinking Processes on the Axis of Mathematical Process Skills en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-6720-509X en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-3830-5956 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account