DSpace Repository

Bir Sınıfta İki Kültürün Öğretmeni Olmak: Bir Fenomenoloji Araştırması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tabak, Sanem
dc.contributor.author Cinkara, Büşra
dc.date.accessioned 2024-09-09T07:34:10Z
dc.date.available 2024-09-09T07:34:10Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5512
dc.description.abstract Suriye'de yaşanan iç savaşın göçe dönüşmesiyle birlikte Suriyelilerin coğrafik açıdan yakın olan ülkelere göç etmişlerdir. Bu süreçte coğrafik açıdan sınır komşusu olması sebebiyle Türkiye'nin yoğun bir göç dalgası ile karşı karşıya kaldığı bilinmektedir. Göç dalgasının kısa süreli olmaması ve uzun bir zaman devam etmesi sonucunda göç eden bireyler de, göç ettikleri toplumlar da çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalmışlardır. Bu göç dalgasında çocukların sayısının fazla olması eğitim konusunda çeşitli sorunlar yaşanmasına sebep olmuştur. Yaşanan sorunların ardından Milli Eğitim Bakanlığı tarafından çocukların eğitim haklarına yönelik çeşitli uygulamalar yapılmaya başlanmıştır. Bu noktada eğitim sisteminde sorunlar hız kesmeden hem öğrenciler hem de öğretmenler bağlamında artış göstermeye devam etmiştir. Bu çalışmada Suriyeli öğrencisi bulunan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın kodlama süreçlerinin yapılabilmesi için MAXQDA programı kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda öğretmenlerin; iletişim, kültür farklılığı, davranış sorunları, Suriyeli ebeveynlerin ilgisizliği, uyum, hijyen, akran zorbalığı, Suriyeli öğrencilerin hazır bulunuşluğa sahip olmaması, ders işleyiş hızlarının düşmesi, ders bütünlüğünün sağlanamaması, Suriyeli öğrencilerin öğretmen otoritesini tanımaması, ders dinleme süreçlerinde isteksiz olmaları, müfredatı yetiştirme ve materyallerden kaynaklı sorunların yaşandığı tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract As the civil war in Syria turned into migration, Syrians migrated to geographically close countries. It is known that in this process, Turkey faced an intense wave of immigration due to its geographical border. As a result of the migration wave not being short-lived and continuing for a long time, both the migrating individuals and the societies they migrated to have faced various problems. The large number of children in this wave of migration caused various problems in education. Following the problems experienced, the Ministry of National Education started to implement various practices regarding children's education rights. At this point, problems in the education system have continued to increase unabated, both for students and teachers. This study aimed to examine the problems faced by teachers who have Syrian students. Semi-structured interview technique was used in the study. MAXQDA program was used to carry out the coding processes of the study. As a result of the study, teachers; communication, cultural difference, behavioral problems, indifference of Syrian parents, adaptation, hygiene, peer bullying, Syrian students' lack of readiness, slow pace of teaching, failure to ensure course integrity, Syrian students' lack of recognition of the teacher's authority, reluctance in listening to the lesson, developing the curriculum and It was determined that there were problems arising from the materials. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim, Eğitim sorunları, Öğretmenlik, Suriyeli öğrenciler. en_US
dc.subject Education, Educational problems, Teaching, Syrian students. en_US
dc.title Bir Sınıfta İki Kültürün Öğretmeni Olmak: Bir Fenomenoloji Araştırması en_US
dc.title.alternative Being a Teacher of Two Cultures in One Class: A Phenomenological Research en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-8905-4042 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-9048-8606 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account