DSpace Repository

Ambalaj Grafiğinde Harfleme (Lettering) Tekniğinin Kullanımı ve Bir Uygulama Önerisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Özmutlu, Aytaç
dc.contributor.author Şentarlı, Zeynep Büşra
dc.date.accessioned 2024-09-02T07:02:52Z
dc.date.available 2024-09-02T07:02:52Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5489
dc.description.abstract Ambalajlar geçmişten günümüze farklı malzeme ve formlarda, çeşitli ürünlerin korunması ve taşınması gibi amaçlarla kullanılmış, zaman içerisinde ürün ile tüketici arasında sessiz bir iletişim aracı olmuşlardır. Öncelikli olarak içerisindeki ürünü korumak, bir arada tutmak ve ürün hakkındaki temel bilgi ve yasal uyarıları vermek amacıyla yapılan ambalajlar, zamanla ürünle ilgili bilgileri görsel olarak aktarmak için de kullanılır hale gelmiştir. Ambalaj tasarımı ile iletilen bu bilgiler sadece ürünlerin, markaların isimlerini değil, içeriği, türü ve fikri de olmaktadır. Bu bilgiler tüketiciye aktarılırken ilgi çekici ve yaratıcı bir grafik dil oluşturulmalı, ürünün rekabet halinde olduğu diğer markalara ait muadil ürünler arasında öne çıkarak tüketicinin ilgisini çekmesi ve satın alma davranışına yönlendirmesi beklenilmektedir. Günümüzde ambalaj tasarımları bu tür beklentilere karşılık vermek üzere gelişmekte, ambalaj grafiklerindeki görsel anlatım çeşitliliği ürün raflarını rengarenk ve ilgi çekiçi bir hale getirmiştir. Ambalaj grafiklerinde kullanılan bu görsel ifade araçlarından biri de harfleme (lettering) tekniğidir. Harflemeler, mevcut bir yazı karakterine birebir bağlı kalınmadan her bir harfin tek tek çizilmesini ve düzenlenmesini içeren özgün ve sanatsal bir tipografi tekniğidir. Yazıda resimleme etkisini hissettiren bu tasarımlar görsel cazibeyi artırmak ve mesajı daha etkili bir şekilde iletmek amacıyla ambalaj grafiklerinde tercih edilmektedir. Bu araştırma, harfleme (lettering) tekniğinin kullanıldığı ambalaj grafiklerini incelemektedir. Harfleme ile oluşturulan ambalaj grafiklerinin ürün çeşitliliği, hedef kitle, estetik/özgünlük ve iletişim boyutunda nasıl bir görünüme sahip olduğu ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Nitel araştırma tekniklerinden, doküman incelemesi yöntemine dayalı olarak yapılandırılan bu çalışma, ambalaj tasarımı incelemelerine ek olarak tasarım uygulaması içermektedir. Uygulama çalışması, çocuklara yönelik bir gıda ürünü ambalajının konuya uygun olarak yeniden tasarlanması ile oluşturulmuştur. Araştırmaya kuramsal altyapı oluşturması amacıyla özellikle modern tasarım hareketleri özelinde tipografinin gelişimi ve harfleme tekniğinin ilk örnekleri sayılabilecek sanat ve tasarım ürünleri incelenmiştir. en_US
dc.description.abstract From past to present, packaging has been used in different materials and forms for purposes such as protecting and transporting various products. Over time, it has become a silent communication tool between the product and the consumer. Originally designed to protect the product inside, keep it together, and provide basic information and legal warnings about the product, packaging has evolved to visually convey information about the product. This information includes not only the names of the products and brands but also the content, type, and idea. An engaging and creative graphic language should be developed to convey this information to the consumer. It is expected that the product will stand out among the equivalent products of other brands with which it competes, attracting the consumer's attention and influencing purchasing behavior. Nowadays, packaging designs are developing to meet such expectations, and the variety of visual expressions in packaging graphics has made product shelves colorful and interesting. One of the visual expression tools used in packaging graphics is the lettering technique. Lettering is an original and artistic typography technique that involves drawing and arranging each letter individually, without adhering to an existing font. These designs, which have the effect of illustrations in the text, are preferred in packaging graphics to increase visual appeal and convey the message more effectively. This research examines packaging graphics that use the lettering technique. It aims to reveal the appearance of packaging graphics created with lettering in terms of product diversity, target audience, aesthetics/originality, and communication. This study, structured based on the document review method, one of the qualitative research techniques, includes design applications in addition to packaging design reviews. The application study was created by redesigning the packaging of a food product for children in accordance with the subject. To create a theoretical basis for the research, the development of typography, especially in modern design movements, and art and design products that can be considered the first examples of the lettering technique were examined. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Ambalaj, Tipografi, Harfleme(Lettering), İllüstrasyon, Görsel İletişim en_US
dc.subject Packaging, typography, lettering, illustration, visual communication en_US
dc.title Ambalaj Grafiğinde Harfleme (Lettering) Tekniğinin Kullanımı ve Bir Uygulama Önerisi en_US
dc.title.alternative Use of Lettering Technique in Packaging Graphics and an Application Suggestion en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-2649-083X en_US
dc.contributor.authorID 0009-0000-8076-3857 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account