DSpace Repository

Lise Öğrencilerinin Din Algısı Üzerinde Sosyal Medyanın Rolü (Ordu/ Altınordu Örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Akdoğan, Ali
dc.contributor.author Varol, Seher
dc.date.accessioned 2024-09-02T07:01:50Z
dc.date.available 2024-09-02T07:01:50Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5486
dc.description.abstract Teknolojik gelişmeler, internet ve sosyal medya toplumun bütün unsurlarını yapısal bir dönüşüme uğratmıştır. Bu dönüşüm sadece iletişim süreçlerini etkilemekle kalmamış küresel kültürün taşıyıcısı olan sosyal medya, davranışlarımızdan tüketim alışkanlıklarımıza hayatımızın her alanının değişmesine neden olmuştur. Günümüzde sosyal medya kamuoyu oluşturma kitlelere hitap etme ve algıları yönlendirmede çok etkili bir güç haline gelmiştir. Bu sebeple sosyal medyanın gençlerin din algısı üzerinde etkileri çalışmamızın temel konusunu oluşturmaktadır. Amacımız ise; sosyal medyada yer alan dini içeriklerin gençlerin dini duygu, düşünce ve davranışlarını nasıl etkilediğini araştırmaktır. Nitel yöntemi tercih ettiğimiz araştırmamızda literatür taraması ve yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Çalışmamızın ilk bölümünde kavramsal ve kuramsal bir çerçeve oluşturulmuş sosyal medya, din ve gençlik konuları ele alınmıştır. Saha çalışmamızda ise Ordu/Altınordu'da lisede eğitim öğretim gören 14-18 yaşlarında bulunan lise öğrencileriyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmamızın sonucunda sosyal medyanın gençlerin inanç, ibadet, ahlak ve davranışları üzerinde çok önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca sosyal medyada yer alan filmler ve videolar; dinî kurum, kişi ve sembolleri yanlış kullanarak olumsuz bir din algısı oluşmasına neden olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract Technological developments, the internet and social media have led to a structural transformation of all elements of society. This transformation has not only affected communication processes, but social media, which is the carrier of global culture, has caused every aspect of our lives to change, from our behavior to our consumption habits. Today, social media has become a very effective force in forming public opinion, addressing the masses and directing perceptions. For this reason, the effects of social media on young people's perception of religion constitute the main subject of our study. Our aim is to investigate how religious content on social media affects the religious feelings, thoughts and behaviors of young people. In our qualitative research, literature review and semi-structured interview technique were used. In the first part of our study, a conceptual and theoretical framework was created and social media, religion and youth issues were discussed. In our field study, interviews were conducted with high school students aged 14-18 who were studying in high school in Ordu/Altınordu. As a result of our research, it was seen that social media has a very important impact on the beliefs, worship, morals and behaviors of young people. In addition, movies and videos on social media have been found to cause a negative perception of religion by misusing religious institutions, people and symbols. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Din Sosyolojisi, Sosyal medya, Din, Algı, Gençlik en_US
dc.subject Sociology of Religion, Social media, Religion, Perception, Youth en_US
dc.title Lise Öğrencilerinin Din Algısı Üzerinde Sosyal Medyanın Rolü (Ordu/ Altınordu Örneği) en_US
dc.title.alternative The Role of Social Media on High School Students' Perception of Religion (Ordu / Altınordu Case) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-8064-0766 en_US
dc.contributor.authorID 0009-0004-1471-1281 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account