DSpace Repository

Feminizm ve Duygu Asena’nın Romanları

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Tekşan, Mesut
dc.contributor.author Uslu, Ayşe Nur
dc.date.accessioned 2024-05-14T06:07:35Z
dc.date.available 2024-05-14T06:07:35Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5411
dc.description.abstract Batı’da; XVIII. yüzyılda toplumsal bir ideal olarak ortaya çıkan feminizm, günümüze gelinceye kadar etki alanını genişletmiştir. Feminizm, sosyoloji biliminin bir alt başlığı olarak kabul görmesinin yanı sıra edebi eserlerin oluşumunda -özellikle sanatı ideolojisinin bir aracı olarak kullanan yazarlar için- önemli bir rol oynamıştır. Kadının ataerkil sistemin oluşturduğu toplum içerisindeki herhangi bir problemine karşı sorgulayıcı duruş, feminist yazarların en genel ve temel prensibi olarak değerlendirilmiştir. XXI. yüzyıl Türk Edebiyatı yazarlarından Duygu Asena, feminist söylemi benimsemiş ve bu anlamda bir öncü görevi üstlenmiştir. Gazeteci olarak yazın hayatına giren Asena’nın yazarlığını pekiştiren asıl güç romanları olmuştur. Feminist bir bakış açısıyla kaleme aldığı romanlarını, edebi kaygıdan uzak oluşturan yazar, sanatı toplumu bilinçlendirmek için bir araç olarak kullanmıştır. Bu çalışmada yakın dönem feminist kadın yazarlardan Duygu Asena’nın Kadının Adı Yok, Aslında Aşk da Yok, Aynada Aşk Vardı, Aslında Özgürsün, Aşk Gidiyorum Demez ve Paramparça adlı romanları; feminist söylem bağlamında incelenerek değerlendirilmiş, bazı tespitlerde ve çıkarımlarda bulunulmuştur. en_US
dc.description.abstract In the West; feminism, which emerged as a social ideal in the 18st century, has expanded its range of influence until today. Besides being accepted as a subtitle of sociology, feminism has played an important role in the formation of literary works, especially for writers who use art as a tool of their ideology. The interrogant stance on the position of woman in the patriarchal order has been evaluated as the most general and main principle of feminist writers. Duygu Asena, one of the Turkish Literature writers of 21st century century, has adopted the feminist discourse and has undertaken a pioneering role in this sense. The main thing that reinforce Asena’s writing, who entered the life of literary as a journalist, was power novels. The author, who written from a feminist perspective novels away from literary concern, used art as a tool to raise awareness of the society. In this study, one of the recent feminist woman writers Duygu Asena’s novels named Kadının Adı Yok, Aslında Aşk da Yok, Aynada Aşk Vardı, Aslında Özgürsün, Aşk Gidiyorum Demez and Paramparça; have been analyzed and evaluated in the context of feminist discourse, and some determinations and inferences have been made. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Feminizm, Duygu Asena, Kadın, Ataerkillik, Cinsiyet, Eşitsizlik en_US
dc.subject Feminism, Duygu Asena, Woman, Patriarchy, Gender, inequality. en_US
dc.title Feminizm ve Duygu Asena’nın Romanları en_US
dc.title.alternative Feminism and Duygu Asena'a Novels en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-4280-7892 en_US
dc.contributor.authorID 0009-0000-2154-0979 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account