DSpace Repository

Argümantasyon Temelli Öğrenme Modelinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Argüman Kullanma Seviyelerine, İkna Edici Yazma Başarılarına ve Yazma Motivasyonlarına Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Süğümlü, Üzeyir
dc.contributor.author Bakdemir, Süleyman
dc.date.accessioned 2024-04-18T08:12:28Z
dc.date.available 2024-04-18T08:12:28Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5374
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, argümantasyon temelli öğrenme modelinin 7. sınıf öğrencilerinin yazılı argüman kullanma seviyelerine, ikna edici yazma başarılarına ve yazma motivasyonlarına etkisini belirlemektir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 42 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan 21 öğrenci deney ve 21 öğrenci de kontrol grubunda yer almaktadır. Araştırmanın veri toplama araçlarını; İkna Edici Yazıları Ölçme Aracı, Yazma Motivasyonu Ölçeği ve Argümantasyon Değerlendirme Rubriği oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulama süreci 8 hafta sürmüştür. Uygulamalarda, Toulmin’in Argümantasyon Modeli’nin altı unsuru üzerinde durulmuştur. Uygulamalarda bu modelin unsurlarının öğretimi yapılarak ikna edici yazma çalışmalarında kullanımı ve öğrencilerin özgün şekilde yazılı argüman kullanma becerilerinin geliştirilmesi üzerinde durulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 24 paket programı ile analiz edilmiş ve ulaşılan bulgular, tablo ve şekillerle sunulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; öğrencilerin yazılı argüman kullanma seviyelerinin yükseldiği, ikna edici yazma başarılarının arttığı ve yazma motivasyonlarında olumlu yönde artış olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle çeşitli öneriler geliştirilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of the research is to determine the effect of the argumentation-based learning model on 7th grade students' written argument use levels, persuasive writing success and writing motivation. The research was carried out with an experimental design, one of the quantitative research methods. The study group of the research consists of 42 seventh grade students. 21 students in the study group are in the experimental group and 21 students in the control group. Data collection tools of the research; It consists of the Persuasive Writing Measurement Tool, the Writing Motivation Scale and the Argumentation Evaluation Rubric. The implementation process of the research lasted 8 weeks. In the applications, six elements of Toulmin's Argumentation Model were emphasized. In the applications, the emphasis was on teaching the elements of this model and using it in persuasive writing studies and developing students' skills in using written arguments in an original way. The data obtained in the research were analyzed with the SPSS 24 package program and the findings were presented in tables and figures. As a result of the findings of the research; It was determined that students' levels of using written arguments increased, their persuasive writing success increased, and there was a positive increase in their writing motivation. Various suggestions have been developed based on the results of the research. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yazma Becerisi, Argümantasyon, İkna Edici Yazma, Yazma Motivasyonu en_US
dc.subject Writing Skill, Argumentation, Persuasive Writing, Writing Motivation en_US
dc.title Argümantasyon Temelli Öğrenme Modelinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Argüman Kullanma Seviyelerine, İkna Edici Yazma Başarılarına ve Yazma Motivasyonlarına Etkisi en_US
dc.title.alternative The Effect of The Argumentation-Based Learning Model on 7th Grade Students' Written Argument Use Levels, Persuasive Writing Success and Writing Motivation en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-2135-5399 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-1859-3388 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account