DSpace Repository

İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Geliştirilen Biyomimikri Temelli Ders Planlarının Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sulak, Süleyman Erkam
dc.contributor.author Terzi, Samet Yavuz
dc.date.accessioned 2024-04-18T08:11:09Z
dc.date.available 2024-04-18T08:11:09Z
dc.date.issued 2023
dc.date.submitted 2023
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5368
dc.description.abstract Bu tezin amacı, ilkokul 3. ve 4.sınıf fen bilimleri öğretim programında yer alan “Aydınlatma Teknolojileri” ve “Ses Kirliliği” konularına yönelik geliştirilen Biyomimikri temelli fen eğitimi yaklaşımının etkililiğinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı kapsamında 3. ve 4. sınıf düzeyinde gerçekleştirilmek üzere Biyomimikri Temelli Eğitim Anlayışı odaklı ders planları hazırlanmıştır. Hazırlanan ders planları iki farklı okulda 10 tane 3. sınıf ve 9 tane 4. sınıfta haftada iki ders saati olmak üzere altı hafta süresince uygulanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılarak geliştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Biyomimikri Temelli Ders Planları Görüşme Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle maxqude programı kullanılarak analiz edilmiştir. Biyomimikri Temelli Eğitim Anlayışının, disiplinlerarası bakış açısı içerisinde öğrencilerin doğa ile etkileşimini, problem çözme becerilerini, yaratıcı düşünme becerilerini, yansıtıcı düşünme becerilerini, eleştirel düşünme becerisini arttırdığı, teknoloji algılarını yaş seviyelerine uygun olarak geliştirdiği ve ölçme değerlendirme çağdaş araçları kullanıldığı görülmektedir. Böylece Biyomimikri Temelli Eğitim Anlayışının uygulanabilir olduğu sonucuna varılmıştır. en_US
dc.description.abstract The aim of this thesis is to evaluate the effectiveness of the biomimicry regional science education approach on the subjects of "Lighting Technologies" and "Sound Pollution" in the primary school 3rd and 4th grade science curriculum. For this purpose, lesson plans focused on Biomimicry Based Education Approach have been prepared to be implemented at the 3rd and 4th grade levels of the Science Course Curriculum. The lesson plans were prepared in two different groups, 10 3rd graders and 9 4th graders, for two lesson hours per week, for six weeks. The research uses action research, one of the qualitative research designs. Biomimicry Based Lesson Plans Interview Form was used as a data collection tool. The obtained data were analyzed by content analysis method using the maxqude program. It is seen that the Biomimicry Based Education Approach increases the progress of nature, problem solving skills, creative thinking abilities, thinking abilities, focusing thinking skills, critical thinking skills within an interdisciplinary perspective, and evaluates technology perceptions in accordance with age levels. Thus, it was concluded that the Biomimicry Based Education Approach is applicable. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlkokul, Biyomimikri, Fen Bilimleri en_US
dc.subject Primary School, Biomimicry, Science en_US
dc.title İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Geliştirilen Biyomimikri Temelli Ders Planlarının Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri en_US
dc.title.alternative Thesis Teacher Opinions on the Implementation of Biomimicry-Based Lesson Plans Developed for Primary School 3rd and 4th Grade Students en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-4042-891X en_US
dc.contributor.authorID 0000-0002-4403-7759 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account