dc.contributor.advisor |
Kuruyer, Hayriye Gül |
|
dc.contributor.author |
Odabaş, Burcu |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T08:48:32Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T08:48:32Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.date.submitted |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/523 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama
kalibrasyonunu geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçecek kapsamlı bir ölçme aracına
duyulan gereksinimle planlanmıştır. Araştırmanın amacını, bu nedenle, ilkokul
dördüncü sınıf düzeyindeki öğrencilere yönelik standardizasyonu yapılmış bir
Okuduğunu Anlama Kalibrasyon Ölçeği’nin geliştirilmesi ve geçerlik ve
güvenirliğinin test edilmesi oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Ordu ili,
Altınordu ilçesinde yer alan üç ilkokulda eğitim alan dördüncü sınıf öğrencileri
oluşturmuştur. Araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu
anlama kalibrasyonu, Okuduğunu Anlama Kalibrasyon Ölçeği’ne bağlı olarak
geliştirilen Okuma Görevleri Puanlama Yönergesi ve Okuduğunu Anlama
Kalibrasyonu Puanlama Yönergesi ile değerlendirilmiştir. Yapılan
değerlendirmelerden elde edilen veriler ise Okuduğunu Anlama Kalibrasyon
Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik hesaplamalarının yapılabilmesi için analiz
edilmiştir. Analizlerden elde edilen bulgular, Okuduğunu Anlama Kalibrasyon
Ölçeği’nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kalibrasyonunu geçerli ve
güvenilir şekilde ölçtüğünü göstermiştir. |
en_US |
dc.description.abstract |
This study was planned with the need for a comprehensive assessment tool
that will measure the comprehension calibration of primary school fourth grade
students in a valid and reliable way. The aim of the study was therefore to develop
a standardized Reading Comprehension Calibration Scale for fourth grade
students and to test the validity and reliability of the scale. The study group of the
study consisted of fourth grade students who were educated in three primary
schools in Altınordu, Ordu. The reading comprehension calibration of the fourth
grade students in the study was evaluated with the Reading Tasks Scoring
Instruction and the Reading Comprehension Calibration Scoring Instruction
developed according to the Reading Comprehension Calibration Scale. The data
obtained from the evaluations were analyzed in order to make validity and
reliability calculations of the Reading Comprehension Calibration Scale. The
findings obtained from the analyzes showed that the Reading Comprehension
Calibration Scale measures the calibration of the fourth grade students in a valid
and reliable way. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Okuma, Okuduğunu Anlama, Kalibrasyon, Üstbiliş,Reading, Reading Comprehension, Calibration, Metacognition |
en_US |
dc.title |
Okuduğunu Anlama Kalibrasyon Ölçeğinin Geliştirilmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
DEVELOPMENT OF READING COMPREHENSION CALIBRATION SCALE |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-9017-8432 |
en_US |