Tarihte, toplumun korunmaya en muhtaç olan kesimini her zaman
yetimler oluşturmuştur.Kur'an vahyi öncesinde, cahiliye toplumunda dagörülen
adaletsizliklerden bir tanesi yetimlerin haklarının verilmemesidir. Allah-u Teala
tedricen indirdiği ayetlerle, toplumdaki yanlış olan yetim algısını önce yıkmış,
daha sonra; yetim- toplum, yetim-vasi münasebetiniKur'anî bir zeminde yeniden
düzenlemiştir.
Allah-u Teala'nın ayetlerle ve sünnetle çizdiği çerçevede yetimlere karşı
Müslümanların; dinî, ahlakî, sosyal ve maddi olarak yüklendiği sorumluluklar
belirlenmeye çalışılmıştır. Kur'an-ı Kerim bu anlamda ilgilileri; yetimlerin
bireysel, fiziksel, zihinsel ve psikososyal gelişimlerini yakından izlemeye teşvik
etmiştir.
İşte bu çalışma da; yetimlerin himaye edilmesi konusunu ayet ve hadisler
ışığında tahlil ederek toplumsal adaletin sağlanmasında önemli bir kesimin
korunmasını hedeflemiştir. Tahlil yapılırken ayetlerin nüzul ortamını da dikkate
alınmıştır. Mekkî veya Medenî ayetlerin gerek hitap şekilleri gerekse sosyal
hukuk ve haklara saygı alanında yükledikleri sorumluluklarla alakalı göze çarpan
farklılıklarına dikkat çekilerek, toplumun ahlaki inşasının nasıl sağlanabileceği
üzerinde durulmuştur.,
The most vulnerable part of society in history orphans. One of the
injustices in the ignorance community on of them is not granted orphan rights.
Allah grandually hath firstly destroyed the perception of the orphan that is wrong
with the rebuilt on the ground.
Allah in the framework of verses and circumcision against the orphans
religious, moral, social and material responsibilities of Muslims was tried to
determine. İn this sense, the Holy Quran is an orphan's individual, pysical, mental
and psychosocial development.
İn this study verses and hadith on the protection of orphans ı am an
important part of social justice by analyzing in my light protection.When
performing the analysis, the environment of verses should also be considered. ıt
has been taken. Mekkî or Medenî verses, both the forms of appeal and law
attention to the outstanding differences related to their responsibilities in the field
and how the moral construction of society is provided.