Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri
derslerinde kullanılan STEM etkinliklerinin akademik başarıya etkisinin
incelenmesidir. Yapılan araştırma için çalışma grubu; 2018-2019 eğitim-öğretim
yılında, Ordu ili Altınordu ilçesi kapsamında, aynı okulda bulunan iki dördüncü
sınıfta okuyan, rastgele belirlenmiş deney ve kontrol gruplarında bulunan 48
öğrenci ile oluşturulmuştur. Araştırmanın deney grubunda bulunan öğrencilere
(n= 25), fen bilimleri dersinde akademik başarıyı arttırmak amacıyla, beş hafta
süreyle STEM etkinlikleri entegrasyonu sağlanmış öğretim süreci uygulanmıştır.
Kontrol grubunda (n= 23) ise var olan normal sürecin devam etmesi sağlanmıştır.
Araştırma kapsamında veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ve “Kuvvetin
Etkileri’’ ünitesini kapsayan akademik başarı testi aracılığıyla toplanmıştır.
Araştırmada STEM etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini
incelemek için ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Deney grubunda fen bilimleri dersine entegre edilmiş STEM etkinlikleri ile ders
işlenirken, kontrol grubunda mevcut öğretim programı esas alınarak dersler
işlenmiştir. Araştırma sonunda STEM etkinlikleri gerçekleştirilen deney grubu ile
mevcut programın yürütüldüğü kontrol grubu arasında akademik başarı
bakımından deney grubu lehine anlamlı fark gözlenmiştir.,
The main purpose of this study is to investigate the effects of STEM
activities used in primary school fourth grade science classes on academic
achievement. Study group for the research consists of 48 students in randomly
determined experimental and control groups studying in two fourth grades in the
same school within the scope of Altinordu district of Ordu in the 2018-2019
academic year. In order to increase academic achievement in the science course,
STEM activities were applied to the students in the experimental group (n= 25), in
the contol group (n= 23), the normal process was maintained. Within the scope of
the research, the data were collected by means of academic achievement test
developed by the researcher and covering the unit ‘’Effects of Force”. In the
study, pre-test and post-test control group quasi-experimental design was used to
investigate the effects of STEM activities on students' academic achievement. In
the experimental group, STEM activities were integrated with the science course
and the control group was taught based on the current curriculum. At the end of
the study, a significant difference was observed between the experimental group
and STEM activities in the favor of the experimental group.