DSpace Repository

Türkiye’de Dijital Yayıncılıkta Video Günlükler (Vloglar)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tağkalafatoğlu, Şermin
dc.contributor.author Maden, Tolga Ozan
dc.date.accessioned 2022-08-11T08:17:27Z
dc.date.available 2022-08-11T08:17:27Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/490
dc.description.abstract Bu tezin amacı, televizyonun geçmişten günümüze değişen yapısı hakkında bilgi aktarmak ve değişen şartların bir incelemesini sunmaktır. İcadının düşünülmeye başlandığı ilk andan bu yana gelişerek ilerleyen ve sürekli yeni fikirlere öncülük eden televizyon, sinema salonlarına alternatif olmasının yanı sıra, geliştirdiği anlatım yolları ile de sinemadan farklı bir yapıya bürünmüştür. Gelişen bu anlatım yolları, teknolojinin ve internetin televizyonun klasik yapısına adapte olmasıyla birlikte değişimler yaşamaktadır. İzleme alışkanlıklarının değişip, parçalı bir yapıya büründüğü, içeriklerin izleme kontrolünün yapımcılardan seyircilerin eline geçtiği, hatta içerik üreticilerinin bizzat seyircilerin kendisinin olduğu bir yapı görülmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışma, bir yandan televizyonun ilk ortaya çıktığı andan itibaren yaşadığı dönüşümleri anlatırken, diğer yandan televizyon yayın şekillerine ve türlerine odaklanmaktadır. Daha sonra webin televizyona getirdiği yenilikler ve değişimler tartışılarak, ortaya çıkan yeni anlatım yollarından video günlüklere odaklanılmaktadır. Video günlüklerin en çok ortaya çıktığı mecra olan YouTube’un özellikleri ele alındıktan sonra, Gercely’nin(2018) on ayrı tür olarak belirlediği video günlük türleri, Türkiye’de bu türlerde içerikler üreten Vlogger’lar üzerinden değerlendirilerek, örneklendirilmeye çalışılmaktadır. en_US
dc.description.abstract The aim of this thesis is to convey information about the changing structure of television from past to present and to present a review of changing conditions. The television, which has been developing and advancing since the first moment its invention was started to be considered and constantly leading new ideas, has taken on a different structure from the cinema with its expressive ways as well as being an alternative to movie theaters. These developing ways of expression are changing with the adaptation of technology and the internet to the classical structure of television. It is seen that a structure in which the viewing habits have changed and has a fragmented structure, the control of the contents has passed from the producers to the audience, and even the content producers themselves are the audience. This study focuses on the forms and genres of television broadcasting, on the one hand, while explaining the transformations that television has experienced since the first appearance. Then, the innovations and changes brought by the web to television are discussed and the video diaries focus on the new ways of expression. After discussing YouTube's features to the media that the video diaries of the most emerged, Gercely'n ten select the video log types as separate species, evaluated over Vlogger producing content in this kind in Turkey, it is trying to exemplify. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Television, Web Tv, Video Diaries,Televizyon, Web Tv, Video Günlükler en_US
dc.title Türkiye’de Dijital Yayıncılıkta Video Günlükler (Vloglar) en_US
dc.title.alternative v ABSTRACT Video Diaries in Digital Publishing in Turkey (Vlogs) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account