dc.contributor.advisor |
Kutay, Veli |
|
dc.contributor.author |
Çinpolat, Enes |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T08:04:47Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T08:04:47Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/476 |
|
dc.description.abstract |
Temel dil becerilerinden olan okuma becerisinin gelişimi sadece örgün
eğitim ile değil çocuğun yöneldiği edebi eserlerle de sağlanmaktadır. Bu sebeple
çocuk edebiyatı eserlerinin okunabilirlik düzeylerinin hedef kitleye uygun olması
oldukça önemli bir konudur. Bu araştırmanın amacı Miyase Sertbarut’un ortaokul
düzeyine uygun olduğu belirtilen kitaplarını okunabilirlik açısından incelemektir.
Çalışma tarama modeli ile yürütülmüştür. Çalışma materyallerini Miyase
Sertbarut’un 10 kitabı oluşturmaktadır. Çalışma grubunu ise Ordu ili merkezinde
bulunan bir okulda öğrenim gören 6, 7 ve 8. sınıf 57 ortaokul öğrencisi
oluşturmaktadır. Çalışmada okunabilirlik düzeyini belirlemek amacıyla Ateşman
(1997) okunabilirlik formülü, Çetinkaya-Uzun (2010) okunabilirlik formülü ve
çıkartmalı okunabilirlik uygulaması kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen
verilerden hareketle incelenen metinlerin Ateşman okunabilirlik formülüne göre
genellikle orta güçlük düzeyinde olduğu; Çetinkaya-Uzun okunabilirlik formülüne
göre genellikle eğitsel okuma düzeyinde olduğu; çıkartmalı okunabilirlik
uygulamasına göre zor düzeyde olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Çıkartmalı
okunabilirlik çalışmasının yürütüldüğü öğrencilerin akademik seviyelerinin
çıkartmalı okunabilirlik puanlarıyla yakından alakalı olduğu için metinler hakkında
bir yorum yapmadan önce bu konu düşünülmelidir. Araştırmanın sonuçlarına
dayanarak ebeveynlerin ve öğretmenlerin çocuklara okuma kitabı önerirken
bunların okunabilirlik durumlarını göze almaları önerilmektedir. |
en_US |
dc.description.abstract |
The development of reading skills, which is one of the basic language skills,
is provided not only by formal education but also by literary works read by the
child. For this reason, it is very important to ensure that the readability levels of
children's literature works are appropriate for the target audience. The aim of this
study is to examine the books of Miyase Sertbarut, which is indicated to be suitable
for secondary school, in terms of readability. The study was conducted with survey
model. The study materials consist of 10 books of Miyase Sertbarut. The study
group consisted of 6th, 7th and 8th grade 57 secondary school students attending a
school in the city center of Ordu. In order to determine the readability levels,
Ateşman (1997) readability formula, Çetinkaya-Uzun (2010) readability formula
and Cloze Test application were used in the study. According to the results of the
study, the texts examined are generally at medium difficulty level according to the
Atesman readability formula; they are usually at educational reading level
according to the Çetinkaya-Uzun readability formula; also they are at difficult level
according to the Cloze Test readability application. Since Cloze Test readability
scores are related to the students’ academic levels that Cloze Test application
applied, it should be considered before making a comment on the texts. Based on
the results of the study, it is suggested that parents and teachers should consider the
readability of the books when offering books to children. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Miyase Sertbarut, okunabilirlik, ortaokul, Ateşman formülü, Çetinkaya-Uzun formülü.,Miyase Sertbarut, readability, middle school, Ateşman formula, Çetinkaya-Uzun formula. |
en_US |
dc.title |
MİYASE SERTBARUT’UN KİTAPLARININ OKUNABİLİRLİK DÜZEYLERİ |
en_US |
dc.title.alternative |
THE READABILITY LEVELS OF THE BOOKS OF MİYASE SERTBARUT |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |